ליברמן: "גנץ לא יפרק את הממשלה - הוא עובד אצל נתניהו"

יו"ר ישראל ביתנו הטיל ספק בדברי שר הביטחון, ובריאיון לחדשות 13 העריך שאם לא יאושר התקציב - "גנץ יעשה פוזה, הוא נחוש למשוך על הכיסא כמה שאפשר"; על ביקור רה"מ בסעודיה: "עבר על החוק"

זמן צפייה: 07:09

"אין שום סיכוי שגנץ יפרק את הממשלה בסוף דצמבר, אני חושב שהוא עובד אצל נתניהו - והוא יעשה בדיוק מה שראש הממשלה יגיד לו לעשות" - כך אמר הערב (רביעי) יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בריאיון לחדשות 13, שבו תקף בחריפות את שר הביטחון והצהרותיו לפזר את הממשלה אם לא יעבור תקציב בקרוב. "זה הכול מסך עשן", הוסיף ליברמן, "הרי ברור שגנץ מחפש איך לוותר ואיך להתחמק".

לדבריו, ראש הממשלה מכוון לבחירות בסוף מאי תחילת יוני - וגנץ אומנם מפזר הבטחות, אבל בעצם משתף איתו פעולה. ומה יוצא לו מזה? "אני לא יודע, אולי הוא מרוויח עוד כמה חודשים על כיסא שר הביטחון, שכנראה זה מבחינתו השיא והוא לעולם לא יחזור לשם יותר, אז הוא מושך זמן. מה שבטוח זה שגנץ לא יפרק את הממשלה על התקציב - הוא ידבר ויעשה פוזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הותר לפרסום: ראש העיר אור עקיבא יעקב אדרי חשוד באונס ואלימות

כדורגלן העבר האגדי דייגו מראדונה הלך לעולמו בגיל 60

האסון בקורס הטיס: במערך מטוסי הסנונית התגלו לאחרונה שתי תקלות

יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: חדשות 13

ליברמן טען כי נתניהו "משפיל" את גנץ, וכהוכחה לכך הזכיר את העובדה שלמרות שהוא שר הביטחון - גנץ, וגם אשכנזי, לא ידעו מראש על הנורמליזציה עם מדינות המפרץ. "הביאו את ההסבר הכי משפיל, שראש הממשלה פחד מהדלפות אם יעדכן את שר הביטחון ושר החוץ. אי-אפשר להשפיל מישהו יותר ממה שנתניהו השפיל את גנץ".

"כשאני הייתי שר הביטחון", המשיך, "לא חוויתי דבר כזה מנתניהו - וגם לא הייתי מאפשר זאת". כאן, זעם נתניהו, שלפי הדיווחים טס לפסגה בסעודיה מבלי לעדכן אף אחד, והבהיר: "הוא עבר על החוק. לעזוב את גבולות ישראל למדינה שעדיין מוגדרת כמדינת אויב ולא לעדכן את הרמטכ"ל, את ראש אמ"ן, את שר הביטחון ואת שר החוץ - זה בניגוד לחוק וזה לא קרה מאז קום המדינה. בדקתי", סיפר, "לא היה לזה תקדים משנת 48'. נתניהו עבר על החוק בצורה הכי בוטה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ בהצהרה לאחר התקרית בהר דב
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ בהצהרה לאחר התקרית בהר דב | צילום: חדשות 13

ליברמן לא מיהר להחמיא לגנץ גם על החלטתו להקים ועדה לבדיקת פרשת הצוללות, ואמר: "גם אני הקמתי ועדה כזו, אבל לצערי נאלצתי להקפיא אותה, כי היועץ המשפטי לממשלה אמר שעדיין לא הסתיימה חקירת המשטרה אז. כאן, במקרה של גנץ - זה מסך עשן. בסופו של דבר, הכול מסך עשן, הוא נחוש למשוך על הכיסא כמה שרק אפשר - והרי גנץ אמר שהוועדה רק תבדוק את העניין מבחינה ביטחונית".