ניסנקורן לנציב שירות המדינה: אפשר כינוס הוועדה לאיתור פרקליט

לאחר שגורמים טענו כי פרופ' הרשקוביץ ממאן לכנס את הוועדה בשל לחצים פוליטיים, שר המשפטים פנה לנציב ודרש ממנו לקבוע תאריך לדיון באופן מיידי. "מצב בלתי מתקבל על הדעת שאסור לקבלו"

זמן צפייה: 01:17

שר המשפטים אבי ניסנקורן פנה היום (רביעי) לנציב שירות המדינה, הפרופסור דניאל הרשקוביץ, ודרש ממנו לאפשר את כינוס הוועדה לאיתור פרקליט מדינה - ללא דיחוי. המצב הנוכחי שבו אין פרקליט, טען השר, הינו "הלכה למעשה שיתוק של משרד המשפטים".

במכתבו התייחס ניסנקורן לכך שהרשקוביץ טען אמש כי קיים קושי בכינוס הוועדה משום שבוועדה יושבת מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים, שהיא לא מינוי קבוע - בעוד שהממשלה קבעה כי המנכ"ל עצמו צריך לקחת בה חלק. "מדובר במצב בלתי מתקבל על הדעת בלשון המעטה - ואסור לקבלו", טען השר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אוטובוס התנגש בחנות בגבעתיים – 4 נפצעו בינוני וקל • תיעוד

זוהר איים לחשוף הקלטות נגד היועמ"ש; רה"מ: דבריו אינם מקובלים

משרד הבריאות: החזרה ללימודים עד כיתות ג' תהיה ללא קפסולות

שר המשפטים אבי ניסנקורן
שר המשפטים אבי ניסנקורן | צילום: לע''מ

אמש, כאמור, הרשקוביץ כתב לשר המשפטים כי מדובר במצב ייחודי וחסר תקדים. "השתתפות ממלא מקום בהליכי הבחירה למשרות בכירות במשרד עלולה לפגוע במרקם יחסי העבודה בקרב ההנהלה הבכירה ובינה לבין השר הממונה", כתב הרשקוביץ. על כך השיב לו ניסנקורן: "בקשיים שמנית, אין ולו הצדק אחד לשלילת כשירותה של ממלאת המקום לשמש כחברה בוועדת האיתור".

למרות שממלאת המקום היא אינה מינוי קבע, הסביר, בכל יום היא מכריעה בעניינים שמשפיעים על המדינה - כך שלא ברור למה אסור לה לשבת בוועדה לבחירת הפרקליט. "מתוקף תפקידה, מדי יום היא מקבלת החלטות ניהוליות רבות, אשר להן השלכות משמעותיות ביותר על המשרד. להחלטותיה", הוסיף בהמשך, "משמעות מששלתית רחבה".

נציב שירות המדינה פרופסור דניאל הרשקוביץ
נציב שירות המדינה פרופסור דניאל הרשקוביץ | צילום: חדשות 13

גורמים משפטיים בכירים אמרו אתמול לחדשות 13 כי נציב שירות המדינה מעכב את הקמת הוועדה בשל לחצים פוליטיים וכי מדובר בהוראה של ראש הממשלה. "נתניהו לא ממנה מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים בשל רצונו לתקוע את ועדת האיתור לפרקליט המדינה", טענו.