גבאי פורש מהחיים הפוליטיים: "הולך עם הלב ולא עם האינטרסים"

יו"ר העבודה, שהודיע אתמול כי לא יתמודד שוב על תפקידו, הכריז כי לא יהיה חלק מרשימת המפלגה לכנסת ה-22: "מפלגה שלא יכולה להתאחד - לא תוכל להציע לציבור שתנהל את המדינה"

זמן צפייה: 00:40

יו"ר העבודה, אבי גבאי, הודיע הערב (רביעי) על פרישה מהחיים הפוליטיים. הסיבה לפרישה, כך הסביר בחשבון הפייסבוק שלו, היא הריבים הפנימיים וחוסר היכולת של המפלגה להתאחד. "אני מאמין שמפלגה שלא יכולה להתאחד וללכת קדימה, לא יכולה לבוא לציבור ולהציע לו שתנהל את המדינה", כתב. "בסוף מדובר בחיים ובאיכות החיים של אזרחי המדינה ולא רק במשחק פוליטי פנים מפלגתי".

"אני מאמין גדול בעמדות, בערכים ובתפיסות של המפלגה. מאמין שהעמדות שלנו משרתות את כלל החברה הישראלית", הוסיף. "אני יודע שחלק עצום בחברה הישראלית מאמין בעמדות הללו, כולל חלק גדול ממצביעי מפלגות הקואליציה. אבל הם לא מצביעים לנו, לעמדות שלנו ושלהם, בין השאר בגלל הריבים וההתעסקות הפנימית האינסופית, חוסר הנאמנות ההדדי והעובדה שאנחנו משדרים לציבור שאנחנו עוסקים רק בפוליטיקה. החלטתי ללכת עם הלב והאמת שלי ולא עם האינטרס הקר ולהסיר את עצמי מהרשימה לכנסת הבאה, בין אם מדובר בהקפאת הרשימה ובין אם יוחלט על פריימריס לחברי הרשימה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

"לקחת את המושכות לידיים": איציק שמולי יתמודד לראשות העבודה

מסילוק לבני עד המ"מ עם נתניהו: הקדנציה של גבאי כיו"ר העבודה

שפיר: "אם יתקיימו פריימריז פתוחים – אתמודד לראשות העבודה"

מוקדם יותר היום הודיע חבר הכנסת איציק שמולי, שהגיע בפריימריז האחרונים למקום הראשון במפלגת העבודה, כי יתמודד לראשות המפלגה בפריימריז הקרובים. בחשבון הפייסבוק שלו כתב: "הגיע הזמן לקחת את המושכות לידיים. אתמודד לראשות מפלגת העבודה ואוביל אותה לפרק חדש ומלא תקווה", עוד הוסיף: "זה הזמן שלנו להחזיר את האמון של רבים שאיבדנו בדרך, לחזק את הערכים עליהם גדלנו, לרקום שותפויות חדשות ולפרוץ יחד את גבולות המחנה כדי להגדיל את הסיכוי לשינוי עבור המדינה".

אתמול הודיע גבאי כי לא יתמודד מחדש על תפקידו, אך יישאר במפלגה. "הכיוון היה ברור כבר בליל הבחירות האחרונות, אבל החלטות גדולות לא מקבלים בעת סערה, ולכן המתנתי עד שהדברים יהיו אקטואליים", כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "הלכנו במסע עם אין סוף היתקלויות מכל הכיוונים, רצוף באתגרים מורכבים, מבית ומחוץ, שהפכו את המשימה שלנו לקשה מאוד. היו גם טעויות, עליהן אני לוקח אחריות מלאה, ויודע כי אלו נעשו מתוך אמונה אמיתית בדרך ובמחויבות לניצחון".

"אני משוכנע כי נכונו עוד ימים טובים ומלאי משמעות לערכים שאליהם חתרנו והובלנו. אני מבקש גם מכם להאמין בכך", הוסיף. "אני מתכוון להמשיך ולהילחם על הערכים שלנו, על הדמוקרטיה שלנו, על העתיד לצעירים שלנו ועל מערכות ציבוריות טובות לאזרחי ישראל".

גבאי ולבני
גבאי ולבני | צילום: חדשות עשר

שלשום הודיע טל רוסו כי הוא מסיר את עצמו מרשימת המפלגה לכנסת ה-22, וכי לא יתמודד על תפקיד יו"ר מפלגת העבודה. בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב רוסו כי "איני רוצה להיות שותף לקרבות הירושה".

"במציאות אליה נקלענו, בחירות מוקדמות ובחירת יו"ר למפלגה בפרק זמן כל כך קצר, אינם מאפשרים לי לעשות את הדברים כפי שקיוויתי", כתב רוסו בחשבון הפייסבוק שלו. "אני מסיר את מועמדותי לתפקיד היו"ר ומהרשימה לכנסת ה-22".

אבי גבאי וטל רוסו
אבי גבאי וטל רוסו | צילום: החדשות 13

בשבוע שעבר הודיעה חברת המפלגה, סתיו שפיר, כי היא מתמודדת על תפקיד יושבת ראש העבודה. יום קודם לכן אמרה בריאיון ל-"לפני החדשות": "נמצא מעלינו בהנהגה דור שהכשיל אותנו, שנבהל ואפשר לימין הקיצוני להשתלט על כל מוקדי הכוח", אמרה. "על המשפט, התקשורת והכנסת. חייבים לעצור את זה, והגיע הזמן לדור חדש של הנהגה שלא מפחד שלא מוכן לשבת ולשחק משחקים ולסגור קומבינות עם הימין הקיצוני אלא בא לדאוג לישראל".