אשכנזי על דברי נתניהו לחדשות 13: "תעמולה בנכסים ביטחוניים"

בכיר כחול לבן התייחס לדבריו של רה"מ בדבר המדיניות מול חמאס, ואמר כי הוא "מקווה שלא ירחיב את הדיבור - מדובר בחוסר אחריות משווע". על האפשרות לברית הגנה עם ארה"ב: "עוד תעלול בחירות"

זמן צפייה: 07:58

ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) התייחס היום (ראשון) לדברים שאמר רה"מ בנימין נתניהו בריאיון לחדשות 13 לפיהם "המערכה הבאה מול חמאס תהיה שונה מכל קודמותיה" ואמר כי "אני מכיר את התוכניות, אני יודע על מה מדובר - זה חוסר אחריות משווע. המשך ישיר לכל הסחר והתעמולה בנכסים ביטחוניים".

"אני מקווה שהוא לא ירחיב את הדיבור על זה", המשיך אשכנזי, "מה אנחנו רוצים, שהחמאס יהיה מוכן? אני לא אדבר על פירוט על תוכניות מבצעיות, אף פעם לא עשיתי את זה. אין שום סיבה לפרט מה ישראל הולכת לעשות". את הדברים אמר בריאיון לחדשות עם יעקב אילון.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו לחדשות 13: "לא נגיע לחוק החסינות – לא אזדקק לו"

סקר חדשות 13: הליכוד וכחול לבן בשוויון; גוש הימין שב להוביל

אשכנזי: "חוק המצלמות – ספין של נתניהו שמטרתו החלפת היועמ"ש"

גבי אשכנזי
גבי אשכנזי | צילום: חדשות 13

אשכנזי התייחס גם לאפשרות של ברית הגנה עם ארה"ב ואמר כי "ברית הגנה מגבילה את חופש הפעולה של ישראל - ואסור שנוותר על חופש הפעולה ועל היכולת להגן על עצמנו בלי אישורים מאף אחד. זה רעיון רע. כבר הוצעה לנתניהו בעבר ברית הגנה והוא אמר שאין בה צורך כי היא מגבילה את ישראל - זה עוד תעלול בחירות זול".

על הפרסומים לפיהם מפלגת הליכוד הגישה תלונה ליועמ"ש ודרשה להסיר את החיסיון וצו איסור הפרסום על תמלילי חקירתו של אשכנזי בפרשת הרפז אמר אשכנזי כי "למעלה מ-200 אלף הלקטות נבדקו, אין שם כלום, התיק נסגר. זה חלק מההיסטריה של הליכוד, הם פשוט מפחדים. אני בטוח שנתניהו היה מוכן להתחלף איתי שאין לי שום אישום. סתם ניגוח. רה"מ איבד את הבלמים – וכולנו נוסעים במכונית הזו".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

כזכור, אתמול ראש התראיין הממשלה נתניהו לחדשות 13, ודיבר על המתיחות מול חמאס, האיום האיראני וכתבי האישום העומדים נגדו. כאשר נשאל כמה טילים נורו בשנה וחצי האחרונות לעבר תושבי עוטף עזה, העריך כי מדובר בכמה מאות. זאת על אף שבתקופה הזאת נורו יותר מ-1,800 טילים לכיוון ישראל. "אנחנו נאבקים בחמאס בשלוש מערכות, עופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן. יכול להיות שאין מנוס לצאת למערכה אמיתית נגד חמאס. אני דואג לחיילים ולאזרחים שלנו, הכנו מערכה שונה הפעם. ייתכן שאין ברירה. אם החמאס לא ישתלט על השטח, לא יהיה מנוס מלפעול בצורה מערכתית. אולי בצורה של מלחמה. אני מסתכל לתושבי הדרום בעיניים ומבין את המצוקה שלהם".

ראש הממשלה התייחס גם לשלושת כתבי האישום שעומדים נגדו, כפוף לשימוע. נתניהו טען כי לא יקדם את חוק החסינות וחזר על טענתו כי החקירה לא נוהלה כחוק. "חוק החסינות הוא בלוף. אמרו שאני דורש את חוק החסינות, לא דרשתי, אמרו שאני דורש את זה בהסכמים הקואליציוניים, גם זה לא קרה. אין צורך בחוק החסינות, כי אלו חקירות סרק ולא נגיע לזה בכלל. זה לא יגיע לזה בכלל, משום שהיום התברר שכל התיקים מבוססים על עדי מדינה שהוכנסו לצינוק ונתנו להם יחס בריוני וסחיטה באיומים".