לפיד הודיע: השר לשעבר אסף זמיר ימונה לקונסול הכללי בניו יורק

במסגרת סבב המינויים, שר החוץ החליט למנות לתפקיד הקונסול את זמיר, אשר גדל בארה"ב וכיהן בעברו כשר התיירות וסגן ראש עיריית תל אביב. "מתרגש וגאה לייצג את מדינת ישראל ואזרחיה"

זמן צפייה: 00:29

שר החוץ יאיר לפיד הודיע הערב (שלישי) כי השר לשעבר אסף זמיר ימונה לקונסול הכללי של ישראל בניו יורק. זמיר בן ה-40, אשר כיהן כשר התיירות בשנת 2020 וכן כסגן ראש עיריית תל אביב, הוא אמריקאי לשעבר שגדל בארה"ב, ובוגר אוניברסיטת תל אביב בלימודי משפטים.

"אני מודה לשר החוץ לפיד על האמון וגאה לייצג את מדינת ישראל ואזרחיה", אמר זמיר, והודה כי הוא "מתרגש", כלשונו, לקראת המעבר. "תקופה זו של כינון ממשלים חדשים בארה"ב ובישראל טומנת הזדמנות ואחריות גדולה במילוי התפקיד וכולי ציפייה לקראתו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: "נקים מחדש את קבינט הקורונה; קורא לבני הנוער להתחסן"

ליברמן הכריע: בעוד כשבוע יופסק תשלום החל"ת לבני 45 ומטה

נתב"ג, בתי אבות ובתי חולים: המקומות שבהם תוחזר חובת המסכות

אסף זמיר
אסף זמיר | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

עוד הוסיף זמיר, שככל הנראה יעבור לניו יורק עם אשתו מאיה ורטהיימר ובתם אסיה, כי "חיזוק מעמדה של ישראל, היחסים הדו מפלגתיים והקשר עם הקהילות היהודיות בארצות הברית הם אתגרים חשובים ומורכבים המובאים לפתחה של הממשלה החדשה ואני שמח ומלא מוטיבציה לנסות ולתרום לתהליכים הללו".

בהודעה שנמסרה לתקשורת על המינוי החדש, מסר לפיד: "לאחר תקופה ארוכה מדי ללא קונסול בניו יורק, אני שמח למנות את אסף זמיר לקונסול. לאסף יכולות מקצועיות ואנושיות שייצגו את מדינת ישראל בכבוד וגאווה".