אפקט רע"מ: בחברה הערבית רוצים לראות שוב מפלגה בקואליציה

פרויקט "קרוב לקלפי" הגיע לרהט, ומסקר מיוחד עבור חדשות 13 עולה כי 37 אחוזים בחברה הערבית רוצים לראות המשכיות לאחר שרע"מ הייתה למפלגה הערבית הראשונה בקואליציה. שאלה נוספת קריטית בבחירות הקרובות – מה יהיה אחוז ההצבעה? | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 05:46

סקר מיוחד שנערך היום (חמישי) עבור חדשות 13 במסגרת פרויקט "קרוב לקלפי" בודק את המצב בחברה הערבית לקראת בחירות 2022 שיתקיימו ב-1 בנובמבר. לפי כל ההערכות, אחוז ההצבעה בחברה הערבית צפוי לרדת והסקר שנערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה מגלה כי מדובר בצניחה גדולה. לעומת הבחירות הקודמות, אז הצביעו 47 אחוזים בחברה הערבית, הסקר מעריך כי אחוז ההצבעה יירד ל-38 אחוזים.

שאלנו גם בעקבות כניסתה של רע"מ לקואליציה היוצאת, האם הציבור הערבי מעוניין שמפלגה ערבית תהיה חברה בקואליציה הבאה. מתוצאות הסקר עולה כי 37 אחוזים רוצים לראות מפלגה ערבית בכל קואליציה שתקום. 29 אחוזים השיבו כי מעוניינים בשילובה של מפלגה ערבית, אך רק בקואליציה של גוש המרכז-שמאל. 27 אחוזים השיבו כי הם לא מעוניינים בישיבה של מפלגה ערבית באף קואליציה ו-4 אחוזים בלבד רוצים בכניסתה של מפלגה ערבית, אבל רק בקואליציה של גוש הימין.

בנט,לפיד,עבאס, הסכם קואליציוני
עבאס עם בנט ולפיד בחתימה על ההסכם הקואליציוני | צילום: נוואף אלנבארי

בשאלה נוספת בדקנו מהו הנושא החשוב ביותר עבור החברה הערבית במערכת הבחירות. רוב מוחץ של 47 אחוזים השיב כי הנושא החשוב ביותר הוא מיגור האלימות. 20 אחוזים השיבו ששמירה על המקומות הקדושים כמו הר הבית מהווה הנושא החשוב ביותר. 12 אחוזים הצביעו על שינוי או ביטול חוק קמיניץ וחוק הלאום ו-11 אחוזים השיבו כי פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא הנושב החשוב. 9 אחוזים בלבד השיבו כי יוקר המחיה הוא הנושא החשוב ביותר.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין ראש הממשלה כיום יאיר לפיד לבין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, 36 אחוזים השיבו לפיד מול 33 אחוזים לנתניהו. 24 אחוזים השיבו כי אף אחד מהם אינו רצוי. בהתאמה בין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ, הרוב מעדיפים את נתניהו עם 38.2 אחוזים מול 33 אחוזים לגנץ ו-23.4 אחוזים שהשיבו אף אחד מהם.

בשאלה נוספת בדקנו במי החברה הערבית בוטחת יותר. יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה מוביל עם 27 אחוזים ואחריו יו"ר רע"מ מנסור עבאס. 14 אחוזים השיבו כי הם בוטחים יותר בנתניהו ו-8 אחוזים בלבד השיבו לפיד. 0.4 אחוזים בלבד השיבו כי הם בוטחים ביו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ו-27 אחוזים השיבו כי לא מאמינים לאף אחד.

הסקר נערך על ידי חברת סטט נט בהנהלת יוסף מקלדה בקרב 253 נשאלים המייצגים את החברה הערבית בישראל. טעות הדגימה היא 5.6 אחוזים.