הרשימות ייסגרו היום: בל"ד, תע"ל וחד"ש ירוצו יחד – ללא רע"ם

לאחר התפרקות המשותפת, החליטו שלוש המפלגות על ריצה ללא נציגי הרשימה הערבית המאוחדת • נמשכים המגעים לאיחוד בשמאל • לוין: אין לנו כוונה שבן גביר יהיה חלק מהקואליציה • עדכונים שוטפים

זמן צפייה: 02:37

שעות לפני סגירת הרשימות: חברי המפלגות בל"ד, תע"ל וחד"ש החליטו היום (חמישי) על ריצה משותפת ללא מפלגת רע"ם, זאת כשבוע לאחר שהרשימה המשותפת התפרקה עקב אי הסכמות בפגשיה בין נציגי המפלגות.

בד בבד, יו"ר הכנסת יריב לוין בירך הבוקר על האיחוד בימין בריאיון ב"כאן ב'" ואמר כי "כל החלטה על איחוד כוחות היא נכונה, חשוב שכל קולות הימין יבואו לידי ביטוי". עם זאת, הוסיף כי "דרכו של בן גביר אינה דרכי ודעותיו אינן דעותיי. אין לנו כוונה שהוא יהיה חלק מהקואליציה כי יש בינינו פערים גדולים. מצד שני, הכרחי ליצור מצב שהמפלגה של סמוטריץ' תעבור את אחוז החסימה, זה מהלך של בלוק טכני".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישיבת הממשלה נדחתה להיום בצהריים; גנץ: "רה"מ משחק בחיי אדם"

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מטרות חזבאללה בדרום המדינה

מצפצפים על ההנחיות: הצצה לחתונה הסודית של משפחת רב מהדרום

יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו''ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר
יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו''ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר

במקביל, לחדשות 13 נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שריין ברשימת הליכוד את הסופרת והפובליציסטית גלית דיסטל-אטבריאן, זאת לקראת הגשת הרשימה הסופית של המפלגה. בנוסף, השרה אורלי לוי-אבקסיס תשוריין במקום ה-26 בליכוד, ואילו המקום ה-28 שמור לנציג הבית היהודי, ככל הנראה אופיר סופר.

בתוך כך, נמשכים המגעים בין מפלגות השמאל. אמש בריאיון לחדשות 13, יושבת ראש החדשה של מפלגת העבדוה אמרה כי "אני עושה כל מאמץ לחיבור על מנת למנוע בזבוז קולות בגוש, אך איני יכולה להסכים לכל הצעה".

מרב מיכאלי
מרב מיכאלי | צילום: חדשות 13

כזכור, מפלגת "הציונות הדתית" בראשות בצלאל סמוטריץ' הודיעה אמש כי חתמה על הסכם לריצה משותפת עם מפלגת "עוצמה יהודית-נעם" בראשות איתמר בן גביר, שבמסגרתו היא תשלב נציגים מטעמה ברשימתה. במקביל, הציונות הדתית הודיעה כי נמשכים המגעים מול הבית היהודי לאיחוד גדול אף יותר בימין.

כמו כן, אתמול הגישו את רשימותיהן הסופיות לכנסת המפלגות יש עתיד, ימינה, כחול לבן וישראל ביתנו. מוקדם יותר באותו יום, יו"ר מפלגת "ותיקי ישראל" דני יתום הודיע על פרישה, וקרא לכל מחנה גוש השמאל לחבור תחת יאיר לפיד.