הליגה הערבית מגנה את תוכנית הסיפוח: "פשע מלחמה חדש"

שרי החוץ ניהלו ישיבת וידאו במסגרת הארגון הבינ"ל, ציינו שמדובר ב"סיפוח של שטחים כבושים", וקראו לממשל האמריקני לחזור בו מתמיכתו ומהמפה שפרסם כחלק מתוכנית השלום של טראמפ

זמן צפייה: 01:23

הליגה הערבית גינתה היום (חמישי) את תוכנית הסיפוח הישראלית וציינה כי מדובר ב"סיפוח דה פקטו של שטחים כבושים", וכי מדובר ב"פשע מלחמה חדש" נגד הפלסטינים. ההצהרה יצאה בתום ישיבת וידאו של שרי החוץ של הליגה הערבית שנערכה היום.

עוד ציינו שרי החוץ כי הם "קוראים לממשל האמריקני לחזור בו מתמיכתו בסיפוח בקעת הירדן וההתנחלויות על ידי ישראל ומהמפה שפרסם כחלק מתוכנית השלום של טראמפ". כמו כן הם קראו גם למדינות האיחוד האירופי להפעיל לחץ על ישראל לא לבצע מהלכי סיפוח ולהודיע כי הן מכירות בפלסטין כמדינה.

אבו מאזן ושרי החוץ של מדינות ערב בכינוס הליגה הערבית בקהיר | צילום: רויטרס

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ הגיעובין היתר גם להסכמה על סעיף סיפוח השטחים במסגרת הסכם האחדות שלהם. החל מה-1 ביולי נתניהו יוכל להביא את ההסכמה שתושג עם ארה"ב בעניין הסיפוח של בקעת הירדן וחלקים בגדה המערבית לדיון בקבינט ובממשלה ולאישור בממשלה ו/או בכנסת.

מדינות וארגונים בעולם הביעו התנגדות נחרצת לאפשרות של סיפוח חד צדדי של חלקים בגדה המערבית. בשבוע שעבר ממשלת ירדן פנתה לשורה של מדינות בעולם, בעקבות ההסכם הקואליציוני, וביקשה ללחוץ על הממשלה החדשה בישראל שלא לבצע מהלכי סיפוח בגדה המערבית.

ג'וזף בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי, הצהיר בשבוע שעבר כי "ראינו את ההסכם בין גנץ לנתניהו. סיפוח בגדה המערבית יהווה הפרה חמורה של החוק הבין-לאומי. נעקוב אחר המצב ונגיב בהתאם".