סער ימליץ לממשלה למנות את בהרב-מיארה ליועמ"שית: "הטובה ביותר"

שר המשפטים הודיע כי יעלה בשבוע הבא בממשלה את הדיון על המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי, ויבקש למנות את המועמדת שהציג. "היא ניחנה בתכונות האישיותיות הנדרשות לתפקיד"

זמן צפייה: 06:07

שר המשפטים גדעון סער הודיע היום (שני) כי יעלה בשבוע הבא לדיון את המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. השר הוסיף כי ימליץ למנות לתפקיד את עו"ד גלי בהרב-מיארה, ונימק: "היא המועמדת הטובה ביותר - היא שיפשפה את סוליות נעליה לא בישיבות, אלא בשטח המשפטי האמיתי בייצוג משרדי הממשלה השונים".

עוד הוסיף השר כי "במהלך עבודתה טיפלה במגוון של נושאים, לרבות בנושאים שנוגעים שנוגעים לבטחון המדינה. נסיונה המקצועי והניהולי יהיה לעזר רב במאמצים לשפר את תפקוד ויעילות המערכת כולה. היא עבדה בשנים האחרונות גם במגזר הפרטי וחוותה את השירות הציבורי מנקודת מבטו של הציבור. למיטב הכרתי ושיפוטי היא ניחנה בתכונות האישיותיות הנדרשות לתפקיד".

גדעון סער
גדעון סער

אמש הודיעה הוועדה המקצועית לאיתור מועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה כי היא צמצמה את רשימת המועמדים לשלושה: עו"ד גלי בהרב-מיארה, הנחשבת למועדפת על ידי שר המשפטים, המשנה ליועמ"ש לדין בינ"ל רועי שיינדורף ואיתי אופיר, יועץ משפטי למערכת הביטחון.

בתוך כך, נציגיו של סער בוועדה, האוזר ומרידור, הצביעו נגד עו"ד רז נזרי, וראש ועדת האיתור לתפקיד היועמ"ש, פרופ' אשר גרוניס, התנגד לכלול את המועמדת של סער בשלישייה האחרונה. גורמים בכירים במשרד המשפטים טוענים כי זוהי "פוליטיזציה של הוועדה, נעשה עוול לרז נזרי".

עו"ד גלי בהרב מיארה, המועמדת של שר המשפטים גדעון סער, שימשה בעברה כפרקליטת מחוז תל אביב (אזרחי) במשך שמונה שנים, וכיום עובדת בשוק הפרטי ומשמשת כיועצת בתחום המשפט.