בניגוד להוראות: מנכ"ל רשות העתיקות השתתף בישיבת סיעה של עוצמה יהודית

פרסום ראשון: בניגוד לאיסור שנקבע בהוראות תקשי"ר שירות המדינה, מנכ"ל הרשות אלי אסקוזידו הגיע בשבוע שעבר לישיבת הסיעה של מפלגתו של השר בן גביר כדי לתת סקירה על פעילות רשות העתיקות בעוטף עזה

אלי אסקוזידו, מנכ"ל רשות העתיקות
אלי אסקוזידו, מנכ"ל רשות העתיקות | צילום: יוסי ציגלר, פלאש 90

פרסום ראשון: מנכ"ל רשות העתיקות אלי אסקוזידו השתתף בישיבת סיעה של מפלגת עוצמה יהודית, בניגוד לאיסור שנקבע בהוראות תקשי"ר שירות המדינה, כך נודע היום (ראשון) לחדשות 13.

רשות העתיקות היא תאגיד ממשלתי, תחית משרד המורשת של השר עמיחי אליהו מעוצמה יהודית. אסקוזידו הגיע ביום שני בשבוע שעבר לישיבת הסיעה של המפלגה כדי לתת סקירה על פעילות רשות העתיקות בעוטף עזה. יש לציין כי  לפקידים ממשלתיים אסור להשתתף בישיבות סיעה כדי להימנע מפוליטיזציה.

מרשות העתיקות נמסר בתגובה: "רשות העתיקות מנהלת בימים אלה פרויקט רחב-היקף לתיעוד של אסון ה-7 באוקטובר בתלת מימד. תיעוד זה, שנעשה בשיתוף עם משרד המורשת ועם מנהלת תקומה, ישמש, בין השאר, כבסיס הנתונים של המדינה להנצחה וזיכרון. מנהל רשות העתיקות התבקש ע"י שר המורשת, עמיחי אליהו, להציג את הפרויקט לחברי סיעת עוצמה יהודית. למיטב ידיעתה של רשות העתיקות, כשגורם מקצועי משירות המדינה מוזמן על ידי חברי כנסת להעברת עמדה - גם אם הדבר נעשה בחדר סיעה- אין איסור לכך. הוא הציג את הפרויקט טרום הישיבה למשך 10 דקות, ועזב מיד, לפני תחילת הדיון. רשות העתיקות תשמח להציג את פעילותה המקצועית גם בפורומים נוספים".

אלי אסקוזידו לצד השר עמיחי אליהו
אלי אסקוזידו לצד השר עמיחי אליהו

מארגון "עמק שווה" נמסר בתגובה: "הפוליטיזציה של רשות העתיקות שהחלה לפני שנים רבות הואצה בשנה האחרונה ורשות העתיקות הפכה לכלי בידי שר כהניסט לקידום אידיאולוגיה ימנית משיחית. הממשלה הנוכחית, בסיוע של מנהל הרשות, מובילה מהלך הרסני שסופו בכך שהארכיאולוגיה הישראלית תהפוך למבודדת ומוקצה בעולם".