ישראל למדינות באירופה: התנגדו למהלכים שנועדו להרתיענו מלספח

לקראת מפגש שרי החוץ שיתקיים מחר בבריסל, משרד החוץ שלח מכתב ל-12 מדינות, בהן גרמניה ואיטליה, והזהיר כי מדינות המתנגדות לישראל עלולות לנקוט "צעדים אופרטיבים במקרה של סיפוח חד צדדי"

זמן צפייה: 01:48

לידי חדשות 13 הגיע הערב (חמישי) מברק מסווג של משרד החוץ, לפיו ישראל פנתה בימים האחרונים לקבוצה של 12 מדינות באיחוד האירופי - מדינות שנחשבות "ידידותיות", וביקשה מהן להתנגד לכל מהלך או הצהרה שנועדו להרתיע את ישראל מלבצע צעדי סיפוח בגדה המערבית.

המכתב נשלח לקראת מפגש שרי החוץ של 27 המדינות החברות באיחוד האירופי, אשר צפוי להתקיים מחר בבריסל, ולעסוק במהלכי סיפוח אפשריים של הממשלה החדשה בישראל. בין השגרירים שקיבלו את הבקשה, ניתן למצוא את שגרירי גרמניה, יוון, רומניה, בולגריה, צ'כיה, הונגריה, סלובקיה, קרואטיה, סלובניה, אוסטריה, איטליה ואסטוניה.

משרד החוץ הבהיר לשגרירים כי קיימת אפשרות שכמה מדינות ידחפו לפרסום הצהרה של כל המדינות באיחוד האירופי כאיתות לישראל בנושא הסיפוח. "להערכתנו, מספר מדינות חברות באיחוד האירופי שהינן ביקורתיות כלפי ישראל תבקשנה לתאם עמדות ביניהן כדי לדחוף לדיון על נקיטת צעדים אופרטיבים נגד ישראל במקרה בו תנקוט בצעדים חד צדדיים – אך ייתכן שכבר לפני כאמצעי להזהיר או להרתיע את ישראל מנקיטת מהלכים כאלה", נכתב במברק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

פרץ הוא כורכום, ומה יקרה ל"בנט-שקד"? 7 נקודות על ימינה • טור

חייל נפצע בינוני-קשה בפיגוע דריסה באזור חברון – המחבל נוטרל

בנט: "נתניהו בחר להיפטר מאיתנו – אופוזיציה, מתחילים"

דגלי האיחוד האירופי
דגלי האיחוד האירופי | צילום: רויטרס

"אנחנו מבקשים את פנייתכם לדרג הפוליטי הבכיר על מנת שמדינתכם תתנגד במפגש שרי החוץ לכל צעד – הצהרתי או בעל משמעות אופרטיבית כנגד התכנית האמריקנית או כנגד ישראל. צעד כזה עשוי להיות הצהרה בשם כל המדינות החברות, צעדי הרתעה או פעולות לגיבוש צעדי הרתעה".

השגרירים התבקשו להדגיש בפני הדרג המדיני הבכיר במדינות בהן הם משרתים כי הממשלה החדשה בישראל רק קמה ועדיין לא החלה לתפקיד וגם בשטח עוד לא קרה דבר ולא נעשה כל צעד, ולכן לא ברור מדוע דחוף לאיחוד האירופי לדון בכך. "יש להדגיש שצעדים נגד ישראל יפגעו ביחסים עם האיחוד האירופי", סיכמו במשרד החוץ.