פרסום ראשון: הדו"ח השקרי של משרד רה"מ על המעון בקיסריה

פרסום ראשון: לפני כשבוע הגיש מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי נתונים לוועדת הכספים בדבר הוצאות בני הזוג נתניהו ל-2023, אלא שלחדשות 13 נודע כי הנתונים שהוגשו לא נכונים, עם סטייה "קטנה" של עשרות אלפי שקלים

זמן צפייה: 02:00

פרסום ראשון: מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, הציג לוועדת הכספים נתונים בדבר הוצאות מעון ראש הממשלה בקיסריה לשנת 2023, והערב (שלישי) פורסם במהדורה המרכזית כי הנתונים שהגיש לוועדה לא נכונים, מוטים ומופחתים משמעותית מהסכומים הנכונים - בסטייה של עשרות אלפי שקלים.

לפי פירוט הנתונים שהציג מנכ"ל משרד ראש הממשלה לוועדה, הוצאות בני הזוג נתניהו על כיבוד ומזון עומדים על סכום זעום של 188 שקלים בלבד. הוצאות החשמל, המים והגז של בני הזוג נתניהו במעון בקיסריה עומדים כביכול על 31,966 שקלים, כשהוצאות התקשורת (טלפוניה, אינטרנט וכבלים) עומדים על 18,440 שקלים. כמו כן, שלי דיווח כי הוצאות התפעול והתחזוקה של המעון הן בסכום של 160,992 שקלים, והעסקת עובדי מעון ראש הממשלה על 76,526 שקלים.

מנכ"ל משרדו של רה"מ נתניהו הגיש את הנתונים לוועדת הכספים לפני כשבוע לפי דרישה, אולם לחדשות 13 נודע כי שלי כלל לא קיבל את אישורו של חשב משרד ראש הממשלה לנתונים טרם הגשתם. הנתונים שהציג יוסי שלי, כך עולה, עומדים בפער של כ-18 אלף שקלים מהנתונים הנכונים שנמצאים בידי החשב, בעיקר בתחום הכיבוד והמזון. עוד נודע לחדשות 13 כי חשב המשרד אף עלה על ה"שגיאה" - והודיע על כך למשרד ראש הממשלה.

יוסי שלי, מנכ"ל משרד רה"מ
יוסי שלי, מנכ"ל משרד רה"מ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הדיווח, כפי שנשלח לוועדת הכספים, משקף את הנתונים הקיימים במערכת הממוחשבת. לפני מספר ימים ולאחר שליחת הדיווח כאמור, נמצא כי ישנן הוצאות בסכומים לא משמעותיים ביחס לדיווח הכולל, וטרם בוצע לגביהן רישום במערכת ומשכך הן לא נכללו בדיווח. משיחה שקיים מנכ"ל המשרד עם החשב, סוכם כי יועבר דיווח מתוקן לוועדת הכספים".