בפעם השלישית: אמסלם דורש להדיח את מנהלת רשות החברות

כחלק מניסיונותיו למנות מקורבים בעלי זיקה לליכוד ולבטל את הליכי המינוי המקצועיים, דורש השר לשיתוף פעולה אזורי לפטר את מיכל רוזנבוים - שהגיבה מצידה: "ניסיון לאיים על מנהלת הרשות לא ירפה את ידיה והיא נחושה להמשיך ולהפעיל את שיקול דעתה באופן עצמאי". בתוך כך, אמסלם מסרב לחתום על צווים שיאפשרו העברה של רווחי החברות ממשלתיות לקופת המדינה

זמן צפייה: 01:04

השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם דרש היום (ראשון) בפעם השלישית להדיח את מנהלת רשות החברות הממשלתיות עו"ד מיכל רוזנבוים. ברקע הדרישה ניצבים ניסיונותיו של אמסלם לקדם מינויים פוליטיים של  בעלי זיקה למפלגת הליכוד בחברות הממשלתיות, תוך שהוא פועל לביטול הליכי המינוי המקצועים שהיו מקובלים עד עתה.

בין היתר, פועל אמסלם למינוי של מקורבים לתפקידי דירקטורים בחברות שונות, ובראשן דואר ישראל. בנוסף, ישנם רווחים גדולים שגרפו חברות ממשלתיות ואלו אינם מועברים לקופת המדינה, בעקבות סירובו של אמסלם לחתום על צווים נדרשים - וזאת גם כן כחלק מהמאבק שלו עם רשות החברות.

בעקבות זאת, נפגשה רוזנבוים עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, ממנו התרשמה כי רה"מ בנימין נתניהו מבין את הבעייתיות שנובעת מהתנהלותו של אמסלם. כעת, הקרב על המינויים ברשות החברות צפוי להתגלל לשולחנה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ואולי אף לפתתחו של בג"ץ בהמשך.

Whatsapp Image 2023 07 19 At 1
מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים | צילום: אלעד מלכא

רוזנבוים התייחה היום לדברים: "בפחות מארבעה חודשים מאז השר נכנס לתפקידו, זהו הניסיון השלישי בו הוא נוקט להדיח את מנהלת רשות החברות הממשלתיות, וזאת לאחר שבכהונה קודמת התעמת עם מנהל רשות החברות הקודם ועם גב׳ דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה".

"הרקע לפניות השר להדחה הוא סירוב מנהלת רשות החברות להסכים לדרישות לא לגיטימיות, בעיקר בתחומי מינויים ושכר", הוסיפה, "בחוות דעת מפורטת, היועצת המשפטית לממשלה הבהירה כי הרשות פועלת כדין בעמידה עצמאית על כללי מנהל תקין". לסיום הובהר כי "ניסיון לאיים על מנהלת הרשות לא ירפה את ידיה והיא נחושה להמשיך ולהפעיל את שיקול דעתה באופן עצמאי וללא מורא". בנוסף, הצהירה כי בכוונתה להגיב במכתב מפורט לנציב שירות המדינה על הטענות של אמסלם נגדה.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בכנס למשפט בחיפה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: שיר תורם, פלאש 90

בתחילת החודש שעבר פנה אמסלם לרוזנבוים במכתב, דרש ממנה לא לפנות אליו יותר וכתב לה: "לא אהיה שותף למשחק הזה שאת משחקת בו. בהמשך להתנהלותך השערורייתית, המעלה אף חשד חמור לעבירות על טוהר המידות, אני מסיר אחריותי ממך ולא מעוניין עוד במכתבייך התכופים. את מוזמנת, כאמור, להמשיך לפנות למנהלך הישיר, חברך הטוב, ושותפך לפוטש גיל לימון".