בחירות 2022: אמיתי פורת יוצב במקום ה-3 ברשימת הרוח הציונית

איילת שקד ויועז הנדל הציגו את המועמד החדש ברשימתם, מזכ"ל הקיבוץ הדתי לשעבר ובנו של ח"כ לשעבר חנן פורת, מראשי גוש אמונים. מהמפלגה נמסר: "אמיתי הוא הפנים היפות של הציונות הדתית"

.אמיתי פורת
אמיתי פורת | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

השרים איילת שקד ויועז הנדל הציגו הערב (ראשון) את המועמד שיוצב במקום השלישי ברשימת "הרוח הציונית" - אמיתי פורת, לשעבר מזכ"ל הקיבוץ הדתי ובנו של ח"כ לשעבר חנן פורת, ומראשי גוש אמונים.

פורת הוא חבר כפר עציון והקיבוץ הדתי, מכהן כיום כיו"ר עמותת אלומה המלווה צעירים מכל גווני החברה הישראלית להכנה לשירות צבאי (בנות דתיות), הכנה וקבלה לעולם ההשכלה הגבוהה ולאחר מכן להשתלבות בתעסוקה.

יועז הנדל, איילת שקד ואמיתי פורת
יועז הנדל, איילת שקד ואמיתי פורת | צילום: ברני ארדוב - בנוביץ תקשורת

פורת אמר על הצטרפותו לרשימה: "אני שמח היום להצטרף לרוח הציונות, הבית של הציונות הדתית והימין הערכי. היום, יותר מתמיד אנחנו נדרשים להשיב את הרוח הציונית, את החלוציות, את ההתמודדות חסרת הפשרות עם האתגרים העומדים בפנינו ובפני מדינת ישראל ואת הרוח המאחדת והמקרבת. המשימה שלקחנו על עצמנו אנשי הציונות הדתית היא להיות הגשר המחבר את כל חלקי העם. כאיש הקיבוץ הדתי אני כאן על מנת לקדם את ערכי החקלאות, ההתיישבות והמרחב הכפרי".

מטעם הרוח הציונית נמסר: "הרוח הציונית מקבלת היום גב היסטורי למפלגה חדשה. אמיתי פורת, כמו רבים אחרים חושב שהציונות הדתית בשנים האחרונות איבדה את הכיוון שלה, הוא לא יכל עוד לעמוד מנגד ולכן החליט להצטרף לרוח הציונית. אמיתי פורת מייצג את המסר של הרוח הציונית ואת הערכים של הציונות הדתית. אמיתי פורת הוא הפנים היפות של הציונות הדתית".

.אמיתי פורת
אמיתי פורת | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"לא סתם בן גביר וסמוטריץ מתדרכים עיתונאים נגדו – הם מבינים שהוא כוח משמעותי שהם היו רוצים לראות אצלם ברשימה. יש כאן רשימה צעירה של אנשים שמגיעים ממניעים שלעשייה ודאגה למולדת, לוקחים סיכון אישי בגל שהם מוטרידים מהמצד שהמדינה הולכת אליה. זה דור חדש של הנהגה בציונות הדתית. הבית כנסת שלנו מקבל בפנים מאירות את כל מי שרק חפץ להגיע".

שרת הפנים שקד אמרה: "אמיתי מביא לרוח הציונית את אותה מעשיות. הוא לא מהמדברים- הוא מהעושים. אני מברכת אותו על ההחלטה לקפוץ למים הסוערים של הפוליטיקה. יש כאלה שמסתכלים על הגודל שלנו בסקר כזה או אחר.ואם יש משפט אחד שמגדיר אתהכוח שלנו, זה המשפט שהפך לכותרת עלון השבת שהוציא לאור הרב חנן פורת: מעט מן האור- דוחה הרבה מהחושך".

יועז הנדל, איילת שקד ואמיתי פורת
יועז הנדל, איילת שקד ואמיתי פורת | צילום: ברני ארדוב - בנוביץ תקשורת