נתניהו וסמוטריץ' סיכמו: כהונת נגיד בנק ישראל תוארך לקדנציה נוספת

על רקע האתגרים הכלכליים ולאחר הביקורת הציבורית, ראש הממשלה ושר האוצר סיכמו על הארכת כהונתו של פרופ' אמיר ירון. תחילה, סיכמו נתניהו וירון כי החלטה בנושא תתקבל לאחר החגים - אך הודעה רשמית על המשך הכהונה התעכבה עד עתה. בטרם נכנס לממשלה, השר גנץ דרש להאריך את כהונתם של פקידים ועובדי ציבור בכירים - ובהם נגיד בנק ישראל. ההחלטה תובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה

פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' סיכמו היום (שני) כי כהונתו של נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון תוארך לקדנציה נוספת. הארכת כהונתו של הנגיד הוטלה בספק לאחר שזה הביע ביקורת על המהפכה המשפטית בפני ראש הממשלה, והיא מגיעה בעקבות האתגרים הכלכליים המשמעותיים שנוצרו בעקבות המלחמה ודרישתו של יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ.

עם הצטרפותו לממשלה בחודש שעבר, גנץ דרש כי תוארך כהונתם של פקידים ועובדי ציבור בכירים והציב זאת כתנאי להצטרפותו. כעת, ההחלטה על המשך כהונתו של הנגיד תובא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, בירך את פרופ' ירון: "שמחים שהוא יישב על ההגה הכלכלי של בנק ישראל גם בשנים הקרובות, הנגיד נווט היטב את הכלכלה בקדנציה הראשונה. אנו שמחים שהוא יישב כמבוגר אחראי על ההגה הכלכלי של בנק ישראל גם בשנים הקרובות, דבר שייתרום ליציבות ולוודאות וימשיך את שיתוף הפעולה הפורה מול המגזר הפרט".

נגיד בנק ישראל אמיר ירון
נגיד בנק ישראל אמיר ירון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בפגישה שקיימו נתניהו ופרופ' ירון בחודש ספטמבר סיכמו השניים כי החלטה סופית בנוגע להארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל תתקבל לאחר החגים. במהלך פגישה זו הדגיש הנגיד בפני ראש הממשלה את הסכנות שבקידום הרפורמה המשפטית ואמר: "קורא לך להגיע להסכמות רחבות על כל שינוי במערכת המשפט, זה חיוני לכלכלה".

במסיבת עיתונאים שקיים לאחר פרוץ המלחמה, פרופ' ירון התייחס לשאלת המשך כהונתו והביע נכונות להישאר בתפקידו לקדנציה נוספת על רקע מצב החירום, אך סייג כי מעבר לכך "צריך לשאול את ראש הממשלה". באשר למינוי נשיא קבוע לביהמ"ש העליון, ענה פרופ' ירון כי כל צעד שמשקף רציפות שלטונית וכיבוד נוהגים בין רשויות השלטון, יסייע לשדר מסר מרגיע לייצוב הכלכלה.