למרות שנפסל: הממשלה אישרה את מינוי עמיר פרץ ליו"ר תעשייה אווירית

על אף שהוועדה למינוי בכירים פסלה את מינויו של פרץ לתפקיד, הממשלה אישרה אותו. במהלך הדיון נרשמו עקיצות הדדיות בין שר הביטחון גנץ שדחף למינוי לשר המשפטים סער שאמר לו: "אתה לא בכיסא ראש הממשלה כי עשית עסקה עם ביבי"

עמיר פרץ
עמיר פרץ | צילום: חדשות 13

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויו של עמיר פרץ לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית וזאת למרות התנגדותה של הוועדה למינוי בכירים שפסלה את המינוי. שר הביטחון בני גנץ דחף למינוי ואמר במהלך הדיון: "אני לא יושב על הכיסא הזה (כשהוא מצביע על כיסא ראש הממשלה) כי הגנתי על שומרי הסף". שר המשפטים גדעון סער עקץ אותו: "אתה לא יושב על הכיסא הזה כי עשית עסקה עם ביבי".

שרת התחבורה מרב מיכאלי נמנעה בהצבעה ואמרה: "קראתי בעיון את החלטת הוועדה שאחראית על אישור המינויים. אין חולקת שלפרץ יש כישורים רלוונטיים לתפקיד, אבל בהחלטת הוועדה מופיעה גם הזיקה הפוליטית החזקה מאד לשר הביטחון שאחראי על החברה. זיקה חזקה כל כך שלפי חוו"ד היועמ"ש, נדרשות שנה עד שלוש כדי לנתקה. בקושי חלפה חצי שנה מסיום כהונתו של פרץ כשר מטעם כחול לבן והוועדה לא מצאה כישורים הגוברים על הזיקה הכל כך חזקה הזאת".

גם בתנועה לאיכות השלטון הגיבו בחריפות נגד ההחלטה: "הממשלה עשתה מעשה שלא ייעשה ועקפה את עמדת הגורמים המקצועיים תוך דריסה גמורה של תפקידם".