השוטרת שספגה מאמיר השכל הערה גזענית צפויה להגיש תלונה

בתיעוד מאוגוסט שנחשף ברשתות נראה אחד מראשי המחאה נגד נתניהו אומר לשוטרת: "את לא מתביישת? הבאתי את ההורים שלך מאתיופיה". היא צפויה להתלונן במשטרה. השכל: "מתנצל, הייתי בסערת רגשות"

זמן צפייה: 03:14

השוטרת שספגה הערה גזענית מאמיר השכל, אחד ממארגני המחאות נגד נתניהו והמפגין שהקים את אוהל המחאה בבלפור, צפויה להגיש תלונה במשטרה - כך נודע הערב (שלישי) לחדשות 13.

מוקדם יותר, נחשף ברשתות החברתיות סרטון מאוגוסט, שבו נראה השכל מטיח בשוטרת מג"ב ממוצא אתיופי: "את לא מתביישת? הבאתי את ההורים שלך מאתיופיה". זאת, במהלך פינוי מאהל המחאה בבלפור.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

עדויות: השרה גמליאל הגיעה לכנסת בשבוע שעבר למרות שחשה ברע

נתניהו: "סימנים ראשונים של אופטימיות זהירה שהמגפה נבלמת"

גמזו: יש ירידה בתחלואה באזורים רבים – הסגר אפקטיבי

אמיר השכל בעימות עם שוטרת ממוצא אתיופי
אמיר השכל בעימות עם שוטרת ממוצא אתיופי

הערב, התנצל השכל על המקרה וכתב כי "האירוע המדובר התרחש אחרי שהמשטרה פינתה את המתחם שלנו ברחוב בלפור באופן ברוטלי לקראת הפגנת הליכוד. להפתעתנו, למקום הגיעו שוטרים ושוטרי מג"ב והחלו לדחוק אותנו לקצה הרחוב בכוח רב, כפי שניתן לראות בסרטון. כאשר כלו כל כוחותיי והייתי בסערת רגשות מהעובדה שנמנע מאיתנו להפגין במרחב הציבורי אמרתי לשוטרת את הדברים, אני מצטער על האמירה שנאמרה בסערת רגשות ומתנצל מעומק הלב - כל מי שמנסה לייחס לי גזענות טועה בכתובת".

קודם לכן, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה התייחסה למקרה וכתבה: "כל עובדי המדינה הישראלים יוצאי אתיופיה - הרימו ראש, היו גאים במי שאתם. שאף אדם לא יצפה לרגע שתעמדו דום בפניו ותמעלו בתפקידכם רק כי הוא חושב לעצמו שהוא אדון הארץ או מעליכם בצורה כה פטרונית. הורינו חירפו נפשם וצעדו מאות קילומטרים באמונה ובנחישות כדי לעלות לישראל. שאף אחד לא ינכס את סיפור הגבורה וההיסטוריה שלנו לעצמו".

חבר הכנסת וסגן השר לביטחון הפנים גדי יברקו תקף את השכל וכתב: "בושה. כך לא מתבטא קצין צה"ל. כשתת אלוף אסף אגמון, שותפו של השכל ל'מחאה', דאג להזכיר לי שהוא הביא אותי לארץ, הבלגתי. עכשיו כשהשכל מתנשא על שוטרת כאילו הארץ שלו - לא אבליג עוד.