"במטרה לצמצם עלויות": השר שיקלי מתפטר מהמשרד לשוויון חברתי

במכתב לראש הממשלה כתב שיקלי כי "לאור שנת התקציב הקרבה וההבנה כי פנינו לאתגרים כלכליים אדירים, אני מאמין כי יש הכרח לערוך התאמות במבנה משרדי הממשלה". הוא יישאר בתפקיד שר התפוצות - ובמקביל ייבקש לחזור לכנסת

עמיחי שיקלי
עמיחי שיקלי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר עמיחי שיקלי התפטר הערב (שני) מתפקידו כשר לשוויון חברתי, ויישאר כשר במשרד התפוצות, זאת ברקע הכוונה בממשלה לצמצם משרדים לקראת תקציב 2024. שיקלי הודיע גם על כוונתו לחזור לכנסת, לאחר שהתפטר במסגרת החוק הנורווגי, כך שח"כ ששון גואטה יעזוב את הכנסת - ושיקלי יושבע מחדש כשר התפוצותך.

השר שיקלי כתב במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו כי "לאור שנת התקציב הקרבה וההבנה כי פנינו לאתגרים כלכליים אדירים, אני מאמין כי יש הכרח לערוך התאמות במבנה משרדי הממשלה. בשל כך, אני מוותר על תפקידי כשר לשוויון חברתי, ובנוסף מבקש לחזור ולחדש את כהונתי כחבר כנסת במטרה לצמצם עלויות נוספות".

שיקלי הוא השר השני שמתפטר מתפקידו בממשלה, לאחר ששרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן התפטרה חמישה ימים אחרי פרוץ המלחמה, אם כי יש לציין שהיא הפכה לחברת כנסת מהמניין, ואילו שיקלי, כאמור, יישאר בממשלה כשר התפוצות.

השר עמיחי שיקלי
השר עמיחי שיקלי | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

השרה לשוויון חברתי לשעבר, ח"כ מירב כהן (יש עתיד), הגיבה על התפטרותו של שיקלי: "למשרד לשוויון חברתי היה תפקיד משמעותי בממשלה הקודמת. בנינו משרד שדואג לאוכלוסיות שסובלות מאפליה ו/או מצבן הסוציו-אקונומי מצריך סגירת פערים: ערבים, חרדים, זקנים, נשים, להט"ב, יוצאי מדינות ערב ואיראן ושורדי שואה. קידמנו תכניות במיליארדים לצמצום פערים, לפיתוח כלכלי, לתיקון האפליה"

"הממשלה הנוכחית רוקנה את המשרד מתוכן", הוסיפה ח"כ כהן, "פיצלה יחידות, העבירה את האגף לאזרחים ותיקים למשרד נגב וגליל, את הנשים למשרד שהוקם לכבוד מאי גולן, ואת שורדי השואה משרד רה"מ בלע. עכשיו- יסגרו את המשרד, ויפזרו את מה שנשאר ממנו בין משרדים נוספים. עצוב".