השר עמיחי אליהו: "פצצת אטום על עזה - אחת מהאפשרויות"

בריאוין ל"קול ברמה" אמר השר מעוצמה יהודית כי "אין בלתי-מעורבים בעזה", והוסיף: "לנאצים לא היינו מכניסים סיוע הומניטרי". כשנשאל מה יעלה בגורלם של החטופים - השיב: "מתפלל ומקווה לשובם, אבל יש גם מחירים במלחמה. אחרי שנתניהו "השעה אותו" מישיבות הממשלה: לחדשות 13 נודע כי השר אליהו הצביע היום במשאל טלפוני כמו יתר השרים

זמן צפייה: 01:39

ראש הממשלה בנימין נתניהו השעה היום (ראשון) את שר המורשת עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) מישיבות הממשלה עד להודעה חדשה, לאחר שזה התראיין הבוקר ליקי אדמקר וישראל כהן ברדיו "קול ברמה", ואמר כי "אין בלתי-מעורבים בעזה". הוא הוסיף כי "לנאצים לא היינו מכניסים סיוע הומניטרי", וכשנשאל אם הפתרון הוא הטלת פצצת אטום ברצועת עזה הוא השיב: "זאת אחת מהאפשרויות".

"אפשרות אחרת היא לבדוק מה יכול ליצור בשבילם את ההרתעה הבאה, מה מפחיד אותם", הוסיף השר אליהו, "צריך להבין, הם לא מפחדים מהמוות, הם שולחים את הילדים שלהם למות. להרוג אותם זה לא מספיק". על החטופים אמר: "במלחמה משלמים מחירים. אני מאד רוצה שיחזירו את החטופים אבל למה הם יותר חשובים מהחיילים או מהחיים של אנשים שיירצחו אחר כך בעקבות הזיות כמו של שאול מופז?".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברים ואמר: "הדברים של השר עמיחי אליהו מנותקים מהמציאות. ישראל וצה"ל פועלים לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר של הדין הבינלאומי בכדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, וכך נמשיך לעשות עד לניצחון".

שר הביטחון יואב גלנט כתב בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "מגנה את דבריו חסרי הבסיס והאחריות של השר עמיחי אליהו. טוב שלא אלו האנשים המופקדים על ביטחון ישראל".

בהמשך התייחס השר אליהו לסערה וכתב בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "ברור לכל בר דעת שהאמירה על אטום היא מטאפורית. אבל בהחלט חייבים תגובה עוצמתית ולא פרופורציונלית לטרור, שתבהיר לנאצים ותומכיהם שטרור אינו כדאי. זו הנוסחה היחידה שהמדינות הדמוקרטיות יכולות להתמודד בעזרתה עם הטרור. במקביל, ברור שמדינת ישראל מחויבת לעשות הכל בכדי להחזיר את החטופים בריאים ושלמים".

שר המורשת עמיחי אליהו
שר המורשת עמיחי אליהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סעודיה פרסמה גינוי לדבריו של השר אליהו, ובהודעה מטעם משרד החוץ בריאד נמסר כי "האמירות מצביעות על הקיצוניות והאכזריות שחדרו לממשלת ישראל".

ראש האופוזציה יאיר לפיד הגיב לדברי השר אליהו בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "אמירה מזעזעת ומטורפת של שר חסר אחריות. הוא פגע במשפחות החטופים, פגע בחברה הישראלית ופגע במעמדנו הבינלאומי. הנוכחות של הקיצוניים בממשלה מסכנת אותנו ואת הצלחת מטרות המלחמה - ניצחון חמאס והחזרת החטופים".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס מסר: "דבריו של השר אליהו להפציץ את עזה בפצצת אטום נשמעו בגרסאות שונות על מסכי הטלויזיה מאנשים אחרים. דהומנזציה וענישה קולקטיבית היא הדרך לרצח עם ופשעי מלחמה. ‏רבותיי, יש יום אחרי המלחמה, זה לא סוף ההיסטוריה וזו לא מלחמת גוג ומגוג. אני בטוח ומאמין מעומק לבי שעוד ישכון שלום ופיוס בין שני העמים".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "טימטום ומשיחיות חסרת גבולות. בושה שאדם כזה מזוהה עם ציונות דתית. שיוכו של אדם כזה לציונות הדתית וליהדות, מביא רבים לאירועי כפירה. כל דקה שהוא שר בישראל עלולה לעלות בחיי אדם".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) מסרה: "לאור האמירות של השר עמיחי אליהו אני לפעמים תוהה אם הוא שר בממשלה או נער מתלהב בן 14 שמתחיל את גיל ההתבגרות. לא ראוי". ח"כ שרון ניר (ישראל ביתנו) הגיבה גם היא: "בעולם מתוקן, שר שמתבטא באופן כה חסר אחריות ועוד בשעת מלחמה היה מפוטר לאלתר. נתניהו, עדיין לא מאוחר לעשות זאת".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "האמירה של השר אליהו מסמנת התנערות מוחלטת של הממשלה מהמחויבות הבסיסית שלה להשיב את החטופים והנעדרים. מעבר לכך, שר בממשלת ישראל, בוודאי בעת מלחמה, לא יכול להתנהל כמו אחרון הצייצנים. כל מילה שנאמרת על ידו, משקפת כלפי חוץ את עמדת הממשלה, וכאשר נאמרים דברי בלע כאלו, הנזק לממשלת ישראל ולמדינת ישראל הוא עצום. אנו נאבקים כעת במספר זירות, בהן גם זירת ההסברה והלגיטימציה הבינלאומית להמשיך עד להשמדת החמאס. דיבורים כאלו פוגעים פגיעה אנושה במאמץ המלחמתי של מדינת ישראל, והם חייבים לקבל מענה חריף ומידי, המתעלה מעל לכל שיקול פוליטי. לכן, החלטת ראש הממשלה על השעיית השר אליהו מישיבות הממשלה אינה מהווה כל פתרון לדברי ההבל של אליהו. על ראש הממשלה להודיע לשר אליהו על פיטוריו המידיים עוד היום, לסגור את משרדו המיותר ולהעביר את תקציבו לטובת המאמץ המלחמתי".