אחרי ה"לייב" של אלמוג כהן: יו"ר הכנסת מבהיר שאסור לצלם במליאה

בעקבות השידור החי המביש של הח"כ מעוצמה יהודית, היו"ר אמיר אוחנה הוציא מכתב הבהרה לכלל חברי הכנסת, לפיו חל איסור על צילום סרטונים ו/או משדרים חיים לרשתות החברתיות ממליאת הכנסת

אלמוג כהן
ח"כ אלמוג כהן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות התיעוד המביש של ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית, שהעביר השבוע בחשבון הפייסבוק שלו שידור חי ("לייב") ממליאת הכנסת, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הוציא הערב (רביעי) מכתב הבהרה לכלל חברי הכנסת, פיו חל איסור על צילום סרטונים ו/או משדרים חיים לרשתות החברתיות ממליאת הכנסת.

יו"ר הכנסת אוחנה הבהיר הערב במכתבו כי חברי כנסת המעוניינים לקבל סרטונים מהמתרחש במליאה יכולים לפנות לערוץ כנסת בבקשה לקבל תיעוד מסוג זה. "סגניי ואני נקפיד על קיום ההוראות האמורות", הוסיף אוחנה, "ודאי במקרים בו יתבצע בטלפון הסלולרי שימוש שיהיה בו כדי להפריע במידה ניכרת לישיבת הכנסת או כדי להטריד חברי כנסת אחרים שנמצאים באולם המליאה".

כזכור, ביום שני השבוע העביר ח"כ כהן שידור חי בחשבון הפייסבוק שלו מההצבעות בקריאה ראשונה על חוקי המהפכה המשפטית. בזמן ההצבעה, כהן נשמע אומר לסגן השר אבי מעוז: "מנצחים את העריצות של גדול רומסי זכויות האדם אהרן ברק, הצבוע החלול הזה שדרס את כולנו. היום אנחנו מצביעים ואומרים לו, יאללה ברה, גזגז". בתגובה לדבריו, סגן השר מעוז נראה מחויך.

בהמשך, פנה לח"כ אחמד טיבי לו אמר: "רופא, בכלב שלי לא הייתי נותן לו לטפל". טיבי מצידו, שלא ברור אם שמע את הערותיו של כהן, התעלם מהם. לאחר מכן, ח"כ כהן פנה לכסיף וצעק לעברו: "עופר, סגור ת'תריס, שקט. אוסקוט. אתה רואה, אתה מדבר אליהם בשפה שלהם הם מבינים אותך, כמו כבש צריך לדבר איתו. הוא לא מבין עברית", אמר כהן לאריה דרעי שצחקק מאמירותיו של כהן. לאחר מכן, כינה את כסיף "תומך טרור".

לאחר מכן, השרה מאי גולן ניגשה לכהן ואמרה לו: "אתה צריך לצעוק ברה גם לזאתי", כשהיא מצביעה על אחת מחברות הכנסת של האופוזיציה. כהן השיב לה: "לא ליהודים לא.. ליהודים זה 'גזגזי' אני צועק". כשאחד מיושבי המשכן פנה אליו, כהן הבהיר: "לא לא.. רק לשונאי ישראל אני אומר ברה, רק לכסיף".

עוד במהלך הלייב, כינה את חברי האופוזיציה "טבעונים", את יאיר לפיד "הנמר מעין גדי" ו"חדל אישים". לעברה של מיכל שיר הוא צעק "גזגזי" כמה פעמים. לאחד מהצופים של הלייב אמר: "אתה נובח ואנחנו דוהרים". על מירב בן ארי אמר: "זאת עם הקול של ה... זאת שעושה ספונג'ה".