ח"כ מהקואליציה: "אם לפיד וגנץ לא יפסיקו עם ההסתה - הם ייעצרו"

שעות לאחר דבריו השנויים במחלוקת של ח"כ צביקה פוגל, חברו למפלגה התראיין בתוכנית "שש" והתייחס לסערה הציבורית סביב החוקים והרפורמות של הממשלה החדשה. "אני חושב שהדברים נאמרו בעידנא דריתחא. עם זאת, אני אומר בצורה ברורה: האחריות על כתפיהם היא מאוד גדולה"

זמן צפייה: 22:06

שעות בודדות לאחר שחבר הכנסת צביקה פוגל, המכהן בתפקיד מטעם מפלגת עוצמה יהודית, טען כי יש לעצור את ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, בוגי יעלון ויאיר גולן בשל מה שהוא מכנה "קריאה למלחמת אחים", חבר מפלגתו אלמוג כהן התראיין לתכנית "שש" עם מתן חודורוב, שם התייחס לסערה הציבורית סביב החוקים והרפורמות של הממשלה החדשה.

"אני חושב שהדברים נאמרו בעידנא דריתחא. יחד עם זאת, אני אומר בצורה ברורה: האחריות על כתפיהם היא מאוד גדולה", אמר כהן, שהביע את התנגדותו למעצר של הארבעה. "יש להורות להם להפסיק עם השיסוי, ההסתה והרצון לשפוך דם ברחובותיה של מדינת ישראל, ולהדגיש להם שאם לא יעשו כן - הם יעצרו עם אזיקים", הוסיף.

"תפגינו, אני בעד. חופש הביטוי הוא ערך עליון. יחד עם זאת, בימים האחרונים, אגב לא רק אני אלא גם במערכת הביטחונית, מתחילים לזהות קבוצות שקוראות למרי אזרחי. רוב האנשים במחנה השמאל הם ציונים לא פחות ממני - תרחיקו את הקבוצות האלה שרוצות לשרוף את הרחובות", הוסיף כהן.

סגן השר במשרד ראש הממשלה אלמוג כהן
''הכוונה היא לא לעצור פיזית, אלא להבהיר להם שאם הם ימשיכו עם השיסוי, ההסתה והרצון לשפוך דם - הם יעצרו עם אזיקים''. אלמוג כהן

ההפגנה נגד ממשלת נתניהו בתל אביב
ההפגנה נגד ממשלת נתניהו בתל אביב. יום שבת

בהמשך, כהן התייחס לתקרית החריגה ברכבת, בה נוסעת שלבשה חולצה ועליה הכיתוה "קומי ישראל" - התבקשה להמתין עם מאבטחי התחנה שמצידם, טענו כי מדובר בפרובוקציה שעשויה לפגוע בסדר הציבורי. "דעתי היא שצריך לאפשר את החופש הביטוי. הדבר הזה לא מקובל, אין פה שאלה בכלל", אמר כהן.

בהתייחסו לניסיון דריסת המפגינים שמחו נגד רפורמות הממשלה, מוקדם יותר בבאר שבע, אמר הח"כ: "בתור תושב הדרום, אני מגנה את המעשה הזה ומגנה אלימות בכלל. המעשה הזה לא מייצג את תושבי הדרום, לא את תושבי באר שבע ולא את תומכי הימין. אני בעד חופש ביטוי. יש להנהגה אחריות - לעצור את זה לפני שישפך דם".

כאמור, קודם לכן, בריאיון לתאגיד השידור הציבורי, אמר ח"כ פוגל על לפיד, גנץ, יעלון וגולן: "הם האנשים המסוכנים ביותר שיש כרגע. לא הפגנה, לא דגלים, לא שום דבר אחר. הארבעה האלה מדברים עכשיו על מלחמה. אם הם היו קוראים להפגין הייתי נותן להם את הזכות להפגין. אבל הם מדברים במושגים של אני אויב. אני חשבתי שמלחמה זה נגד אויבים. מבחינתי, זאת בגידה במולדת, אם לא הייתי מספיק ברור. זו עילה למעצר". בתגובה לדבריו של פוגל, ראש האופוזיציה לפיד פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו כתב: "היה ברור שזה יגיע. במדינות לא דמוקרטיות השלטון תמיד מאיים לעצור את ראשי האופוזיציה".