ועדת הבחירות פסלה את התמודדותו של שיקלי בליכוד

בעקבות עתירה שהוגשה לוועדה בעניין זה מטעם התנועה לאיכות השלטון, אליה הצטרפה גם סיעת מרצ נפסלה מועמדותו של חבר הכנסת לשעבר מ"ימינה", זאת לאחר שהתמודדותה של ח"כ עידית סילמן אושרה. בליכוד הגיבו: "החלטה אבסורדית שפוגעת בדמוקרטיה, נערער לעליון"

זמן צפייה: 00:53

ועדת הבחירות המרכזית לכנסת החליטה הערב (רביעי) על פסילת מועמדותו של עמיחי שיקלי מרשימת הליכוד, זאת בעקבות עתירה שהוגשה לוועדה בעניין זה מטעם התנועה לאיכות השלטון, אליה הצטרפה גם סיעת מרצ.

עתירה דומה הוגשה גם נגד ח"כ עידית סילמן, אולם היא לא נפסלה. מפלגת הליכוד כבר הודיעה כי תערער לבג"ץ, ואמרו שהם רואים את "ההחלטה האבסורדית הזו כפגיעה בדמוקרטיה".

בנימין נתניהו והמשוריינים לרשימת הליכוד
בנימין נתניהו והמשוריינים לרשימת הליכוד

כזכור, שיקלי שוריין על ידי יו"ר מהפלגה בנימין נתניהו במקום ה-14 ברשימת הליכוד לבחירות לכנסת ה-25, לאחר שהתפטר מהכנסת. לפני שבוע פנו חברי מפלגת מרצ לוועדת הבחירות בבקשה לפסול את ריצתו של שיקלי במפלגת הליכוד.

בעתירה הוזכרו הוראות סעיף 6א' לחוק-יסוד: הכנסת, "האוסר על חבר הכנסת שפרש מסיעתו ולא התפטר מכהונתו סמוך לפרישתו, להיכלל בבחירות לכנסת שלאחריה, ברשימת מועמדים שהגישה מפלגה שהייתה מיוצגת על ידי סיעה של הכנסת היוצאת".