הנשיא הרצוג לתומא סלימאן: "תמכת במחבלים, זה לא מתקבל על הדעת"

חברי רשימת חד"ש-תע"ל הגיעו להתייעצויות בבית הנשיא, ובמהלך הפגישה עם הנשיא הרצוג, הוא פנה לחברת הכנסת מטעם רשימת חד"ש והפציר בפניה ש"תמיכה במחבלים נפשעים - אינה מתקבלת על הדעת בציבור הישראלי". תומא סלימאן השיבה: "יוהרה, בריחה מאחריות בשתיקה ונירמול הפשיסטים"

זמן צפייה: 00:56

חברי רשימת חד"ש-תע"ל הגיעו הבוקר (שישי) להתייעצויות בבית הנשיא, זאת במסגרת השיחות שמקיים הנשיא יצחק (בוז'י) הרצוג עם המועמדים מהסיעות השונות שנבחרו לכנסת. במהלך הפגישה עם הנשיא הרצוג, הוא פנה לחברת הכנסת מטעם רשימת חד"ש, עאידה תומא סלימאן, והפציר בפניה שאינו מקבל את תמיכתה במחבלים, כשהוא מתייחס לפוסט שהעלתה חברת הכנסת בחשבון הפייסבוק שלה, בה הביעו תמיכה והזדהות עם מחבלי כנופיית "גוב האריות".

בתוך כך, הרצוג אמר לתומא סלימאן: "את יצאת בפרסומים שתמכו במחבלים נפשעים, שאנחנו בצבא הגנה לישראל נלחם בהם. את יודעת שזה היה בשיאה של מערכת הבחירות, תמכת במחבלים וזה דבר שלא מתקבל על הדעת בציבור הישראלי".

חברת הכנסת השיבה לנשיא הרצוג: "היום הנשיא נתן דוגמה ברורה למה שקורה בחברה הישראלית כאשר מלבינים ומקבלים תומכי טרור מורשעים בכבוד, ומצד שני בוחר לנזוף בעמדה שלי בעניין הכיבוש ופשעיו. היוהרה של לזרוק את האשם בתוצאות הבחירות על הערביה התורנית מעידה על הכחשה, בריחה מאחריות בשתיקה ונירמול הפשיסטים".

חברי רשימת חד''ש-תע''ל בבית הנשיא. החליטו לא להמליץ על אף מועמד
חברי רשימת חד''ש-תע''ל בבית הנשיא. החליטו לא להמליץ על אף מועמד | צילום: קובי גדעון/ לע''מ

כאמור, חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן עוררה סערה כשפרסמה בחודש שעבר פוסט בחשבון הפייסבוק שלה, בו התייחסה לפעילות צה"ל בעיר שכם ולחיסול המחבלים המזוהים עם כנופיית "גוב האריות", תוך שהיא מהללת את המחבלים ואף מכנה אותם "שהידים". כמו כן, היא הזהירה מפני הסלמת המצב עוד יותר.

הפוסט פורסם בשפה הערבית ובו נכתב: "שכם נפרדת מהחללים שלנו היום. עמנו הפלסטיני נפרד מהחללים שלו". תומא סלימאן הוסיפה: "כל אימת שהכיבוש יסלים את פשעיו - ההתנגדות תעלה. שיעור בסיסי בהיסטוריה של העמים".

במקביל לפרסום בפייסבוק, חברת הכנסת פרסמה ציוץ בעברית בחשבון הטוויטר שלו בו כתבה: "6 פלסטינים הרוגים בלילה אחד. דמם על הידיים של של לפיד וגנץ. עצרו את טרור הכיבוש, די לשפיכות הדמים! לא הגיע הזמן להבין שככל שמעמיקים את הכיבוש מעוררים את ההתנגדות?!".