אדלשטיין על היועמ"שית: "אין כוונה לפטר - אבל יש לי ביקורת"

יו"ר הכנסת לשעבר שהיה במקום ה-2 בליכוד והידרדר למקום ה-18 בלבד התראיין לראשונה מאז הפריימריז בכנס של פורום חברות הקריפטו, ונשמע יחסית מפוייס: "פעם אתה למעלה ופעם למטה, כנראה שהסגנון האופוזיציוני הלוחמי יותר דיבר לאנשים". על הבחירות המתקרבות אמר: "צריכים לנצח בקרב לא פשוט, במדינה שלנו צריך ראש ממשלה - אין ספינה בלי קפטן"

ח"כ יולי אדלשטיין
ח"כ יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

לראשונה מאז הבחירות בפריימריז, בהן הידרדר מהמקום השני למקום ה-18, התראיין יו"ר הכנסת לשעבר יולי אדלשטיין מהליכוד בכנס פוליטיקה, כלכלה וקריפטו של פורום חברות הקריפטו, והגיב על מיקומו החדש ברשימת המפלגה לבחירות: "איך היה אומר אריק שרון? העיקר להיות על הגלגל, פעם למעלה פעם למטה".

"לא פצחתי בריקודים, אבל לקח לי כמה שעות וחזרנו", אמר אדלשטיין על המפלה שספג בפריימריז המפלגה שהתרחש לפני חודש. "כשנשאלתי לפני הפריימריז אם אני מרגיש שזה יתנקם בי, אמרתי שעוד לא פגשתי אף יושב ראש סניף ואף ראש רשות מטעם הליכוד שאמר לא אצביע לך כי אמרת שתתמודד מול נתניהו. זה היה נכון לא שיקרתי, אבל בין המתפקדים עצמם היו כאלה שבטח אמרו 'אני לא אתמוך בו כי הוא אמר ככה וככה'. אבל יכול להיות עוד סיבות".

אדלשטיין ונתניהו
שילם את המחיר על קריאת התיגר. אדלשטיין ונתניה | צילום: דוד כהן, פלאש 90

כשנשאל אדלשטיין על שאר חברי מפלגתו שהאפילו למקומות הראשונים ברשימה אמר "כנראה שהסגנון האופוזיציוני הלוחמי יותר דיבר לאנשים, אבל אני מאמין בסגנון שלי, הסגנון היותר מפייס וממלכתי, זה גם משהו שאנחנו צריכים". אדלשטיין סירב לענות על שאלות השערתיות לגבי מצב בו הליכוד לא יצליח להקים ממשלה בבחירות הקרובות ואמר: "תחשבי על קבוצת כדורגל שיוצאת כדי להפסיד – ודאי שהיא תפסיד ותובס. אנחנו לא שם. אנחנו צריכים לנצח זה קרב לא פשוט. אם לא ננצח, אנחנו ניכנס שוב ללופ של בחירות חוזרות ונשנות. בזה צריך להתרכז".

כשנשאל אדלשטיין על הכוונות לפטר את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הוא הכחיש את הטענות: "אין כוונה לפטר אותה, למרות שיש לי גם ביקורת". אדלשטיין סיפר כי בסוף הקדנציה הראשונה שמילא כשר קיבל הוא ויתר חברי הכנסת מכתב מהיועמ"ש דאש אליקים רובינשטיין "שאמר בפירוש, אסור לקדם מינוי, מכרז, תפקיד, לא מדבר על מינוי פוליטי. ועכשיו יש יד חופשית, זה מפתיע, אני מודה. אני רק מקווה שזאת גישה עקרונית, וגם כשתהיה פה ממשלה חדשה היועמ"שית תיתן לממשלה לעבוד כמו שהיא נוהגת לעשות עכשיו".

יולי אדלשטיין בכנס פוליטיקה כלכלה וקריפטו
יולי אדלשטיין בכנס פוליטיקה כלכלה וקריפטו

בנוסף הגיב אדלשטיין על ממשלת השינוי שהייתה בתפקיד בשנה האחרונה, ועל הבטחות הליכוד להוציא את ישראל מהמשבר הכלכלי: "גם לפני הבחירות אף פעם לא אמרתי תבחרו בנו ויהיה פה גן עדן. אבל אפשר להשוות את הנתנונים, הייתה פה ממשלה שכשהיא שלטה הי מצב סדיר, גם אז התלוננו על יוקר המחייה אבל זה לא ככה. בשנה האחרונה ראינו עלייה בגרפים בכל מיני תחומים ובזה צריך להיאבק".

עוד אמר על גוש השינוי כי "אני לא מבין על איזה בסיס מקימים קואליציות, זה שיש 61 מנדטים? צריך בסיס להאמין בו ולעשות, צריך מכנה משותף. רואים איך סיימה הקואליציה הנוכחית תוך שנה, כשאין בסיס משותף אין קואליציה". עוד הוסיף אדלשטיין ואמר "במדינה שלנו צריך ראש ממשלה, אי אפשר לומר "אנחנו כמה סיעות נחמדות, כל שר וכל שרה במסגרת התפקיד יעשו את העבודה והאזרחים ירגישו". אין ספינה בלי קפטן".

ח''כ יולי אדלשטיין
ח''כ יולי אדלשטיין | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בריאיון, שכאמור נערך בכנס פוליטיקה וכלכלה, פרש אדלשטיין את משנתו הכלכלית ואמר כי בעיניו יוכל למלא תפקידי כלכלה בצורה טובה. "לא חושב שיש תיק שאני לא מסוגל להרים ולעשות אותו. אם אהיה בתיק כלכלי אשתדל כמה שיותר להגשים את הגישה של "רד-טייפ", כמה שפחות התערבות ממשלתית בכלכלה". אדלשטיין אמר כי "יש עיקרון אחד ידוע – כמה שהממשלה פחות מתערבת כך יותר טוב. לפעמים יש מצבים שצריך להתערב בהם, מיסוי זה דבר שהממשלה יכולה לעשות, כדי לשפר ולו כצעדים זמניים. כיו"ר הכנסת דיברתי נגד ריבוי חקיקה פרטית, זו חקיקה שרק מסבכת את הרגולציה במדינת ישראל".