נתניהו לאופוזיציה: "מציע לא להפוך את המרמור לפגיעה בכלכלה"

ראש הממשלה נשא נאום במהלך טקס כניסת חברה "א.ד.ג.ד" בע"מ - קבוצת אדאני-גדות, לנמל חיפה. בנאומו, התייחס בין היתר לרפורמה להחלשת מערכת המשפט: "אחרי שנעשה את הרפורמה הזאת כולם ישאלו איך היינו בלעדיה"

זמן צפייה: 00:46

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שלישי) נאום בטקס כניסת חברה "א.ד.ג.ד" בע"מ - קבוצת אדאני-גדות, לנמל חיפה. במהלך הנאום, ראש הממשלה התייחס לסיום תהליך ההפרטה של נמל חיפה ולנושאים כלכליים נוספים שעל סדר היום הישראלי. זאת, בצל אזהרות הכלכלנים מפגיעה אנושה במשק הישראלי בעקבות הרפורמה להחלשת מערכת המשפט.

"זהו יום חג לעיר חיפה, יום חג למדינת ישראל, יום חג להודו, יום חג ליחסים בינינו ויום חג לכלכלת האזור וכלכלת העולם", פתח את דבריו נתניהו. "אני שומע את נבואות הזעם על חורבן הכלכלה. להפחדות הללו אין שום בסיס. כלכלת ישראל חזקה מתמיד, והיא תהיה עוד יותר חזקה כשנקל על עשיית עסקים על ידי הסקטור הפרטי על ידי הפחתת הבירוקרטיה המשפטית. אנחנו עובדים קשה כדי לשנות את זה, אנחנו נשנה את זה ואחרי שנעשה את הרפורמה הזאת - כולם ישאלו איך היינו בלעדיה", הוסיף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס כניסת ''א.ד.ג.ד'' בע''מ לנמל חיפה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס כניסת ''א.ד.ג.ד'' בע''מ לנמל חיפה | צילום: חיים צח/ לע''מ

בהמשך, פנה רה"מ נתניהו לאופוזיציה ואמר: "זה לא נעים להפסיד בבחירות. זה קרה גם לי, ואני מציע להתעשת ולהירגע. לא צריך להפוך את המרמור לפגיעה בכלכלת ישראל. זה לא יעזור, הכלכלה כל כך איתנה והמשקיעים החכמים באים הנה. אני מציע לכם להצטרף אלינו ולעשות את הדבר הנכון - לבנות את הכלכלה שלנו, להמשיך לפתוח ולטפח את השוק החופשי שלנו, ויחד נבטיח עתיד מבטיח לכל אזרחי מדינת ישראל".

עוד טען נתניהו בנאומו: "הפרטת נמל חיפה וכניסת משקיעים חדשים לענף הספנות מחזקות במישרין את העוצמה הכלכלית של ישראל. תהיה לכך תרומה להורדת יוקר המחייה, להוספת מקומות עבודה, ולפתיחת הזדמנויות חדשות לייבוא ולייצוא. כל זאת בצד חיזוק הקשרים בין הודו וישראל". לסיום, נתניהו הדגיש כי מטרת "החזון שלנו", כלשונו, היא לחבר את כל המזרח התיכון לנמל חיפה. "אני אומר לכולם, טוב להשקיע במדינת ישראל - כיוון שמי שמשקיע - מרוויח", אמר.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד השיב לנתניהו: "לא כיף להיות נאשם בתיקים פליליים, אבל לא צריך להפוך את המרמור להרס הדמוקרטיה והכלכלה בישראל".