ראש המוסד לשעבר יוסי כהן: "חייבים לעצור את החקיקה"

במאמר מיוחד ל"ידיעות אחרונות", ראש המוסד לשעבר המקורב לרה"מ נתניהו קורא לעצור את חקיקת ביטול עילת הסבירות "למען הביטחון, ומול האיום האיראני", וטוען כי הוויכוח והמחלוקת מסכנים את חוסנה של המדינה. "גם בשנים קודמות ידענו מחלוקות, משברים לאומיים, חיצוניים ופנימיים, שסעים ומריבות, אך ידענו כי מדינת ישראל וקיימת היא מעל לכל מחלוקת"

ראש המוסד יוסי כהן
ראש המוסד יוסי כהן | צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן קרא הבוקר (ראשון) לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית ולהמשיך את ההידברות עם האופוזיציה. בטור שפורסם ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", כתב: "איראן מהווה איום מרכזי על ביטחוננו – והוויכוח והמחלוקת מסכנים את חוסנה של מדינת ישראל בטווח הזמן המיידי. לכן, אני קורא בזאת להשאיר את צה"ל מחוץ למחלוקת – ולעצור את מהלכי החקיקה לטובת הידברות מיידית בין הקבוצות השונות".

"מדינת ישראל הוקמה לפני 75 שנים בדיוק על בסיס ההבנה האסטרטגית שלכל יהודי העולם וליהודים שנכחו כאן במדינת ישראל אין אלא לכונן מדינה יהודית ודמוקרטית לעצמנו ומשלנו", כתב כהן, והוסיף: "גם בשנים קודמות ידענו מחלוקות, משברים לאומיים, חיצוניים ופנימיים, שסעים ומיריבות - אך ידענו כי מדינת ישראל וקיומה היא מעל לכל מחלוקת".

"בעבר, גם בימים בהם היינו חלוקים על הדרך בה עלינו לפעול נגד איראן, ניהלנו ביושר ובכנות רבה את הדיונים בתוכנו, תוך שאנו מביעים כל אחד במסגרת אחריותו את דעתו ועמדתו - עד לקבלת החלטה משותפת ומוסכמת", כותב כהן. "ביטחונה של המדינה היה תמיד לנגד עינינו, ראשי הארגונים הביטחוניים והדרג המדיני".

יוסי כהן, המקור
יוסי כהן

"החודשים האחרונים היו מבחינתי האישית אתגר שכמותו לא פגשתי בכל 42 שנות עיסוקי בביטחון הלאומי", כותב כהן. "לכן פעלתי בתקופה האחרונה כמיטב יכולתי לחבר בין אנשים שונים, ממגזרים שונים ובעלי דעות שונות, וזאת לשם מטרה מרכזית אחת, והיא הגעה להליך נכון יותר של הידברות", טען. "לדאבוני, מאמצים אלה של אחרים בעם ושלי, לא צלחו".

"אני קורא לכל המשרתים את מדינת ישראל בארגוני הביטחון כולם, במילואים ובהתנדבות", כותב ראש המוסד לשעבר, וממשיך: "שמרו את המחלוקת מחוץ לגבולות צה"ל וארגוני הביטחון באופן נחרץ. בשעה שבה האיום האיראני מרחף מעל ראשינו במספר חזיתות, עלינו לוודא שחוסנה הביטחוני של מדינת ישראל לא נפגע חס וחלילה".

"לכן, כבן לדור תשיעי בישראל, נכדם ובנם של לוחמי המחתרות, מקימי הארץ ובוניה, אני קורא בזאת לעצירת מהלכי החקיקה, ולהגעה באופן מיידי ודחוף להידברות בין הקבוצות השונות, המייצגות דעות שונות, במטרה להגיע לאותו קונצנזוס לאומי שהיה לאורך שנות קיומה של מדינת ישראל נר לרגליה", מסכם כהן.