הרשות הפלסטינית צפויה לקבל את כספי המיסים - בלי הכסף המיועד לעזה

הרשות הפלסטינית צפויה לאשר את המתווה שהוצע אמש בישיבת הקבינט, לפיו נורווגיה תשמור עד סיום המלחמה על הכספים המיועדים לפקידי הרשות ברצועת עזה. "מברכים על מנגנון העברת הכספים שהוחלט עליו אתמול", אמר ראש הממשלה הפלסטיני

ישיבת קבינט המלחמה
ישיבת קבינט המלחמה (ארכיון) | צילום: חיים צח / לע"מ

המשבר מתקרב לסיום: הרשות הפלסטינית צפויה להסכים למתווה שאושר אתמול בקבינט - ולקבל את כספי המיסים הפלסטינים ליהודה ושומרון, בעוד שכספי עזה יופקדו בידי נורווגיה. ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה אמר היום (שני) : "אנו מברכים על מנגנון העברת הכספים המיועדים לעזה לנורווגיה, שהוחלט עליו אתמול".

נזכיר כי ההצעה עלתה לראשונה כבר בדיון הקבינט שנערך בשבוע שעבר. הוצע כי מדינה שלישית תשמור אצלה את הכסף שמיועד לפקידי הרשות הפלסטינית ברצועת עזה, עד לסוף המלחמה. זאת במטרה לפתור את עניין הכספים לרשות, שמסרבת לקחת את כספי המיסים שלה ללא הכסף השייך לעזה. עם זאת, ההצעה עלתה בדיון, אך לא הגיעה לידי הצבעה.

הרשות הפלסטינית, המוקטעה ברמאללה
המוקטעה ברמאללה | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

במהלך הדיון יצאו החוצה לדון בפרטים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התנגד למהלך, ולא התקיימה הצבעה. עוד במהלך הדיון נאמר כי מדובר בסוגיה קריטית מבחינת הממשל האמריקני.