עבאס: "צריך להחליף את בן גביר ולמנות שר מקצועי"

יו"ר רע"מ התראיין בתוכנית "אלמוג בשישי", ואמר כי "השיקולים הפוליטיים מונעים מנתניהו לעשות מה שהוא חושב לנכון. הוא יודע היום שזו הייתה טעות למנות את השר לביטחון לאומי". על הדיון בהכנסת שב"כ למלחמה בפשיעה אמר: "זה לא יקרה, מה שצריך לעשות זה לתת למשטרה את הסמכויות שיש לשב"כ"

זמן צפייה: 06:27

יו"ר רע"מ מנסור עבאס התראיין הערב (שישי) בתוכנית "אלמוג בשישי", והתייחס לגל הרציחות המשתולל בחברה הערבית, לאחר שאתמול נרצחו חמישה אנשים בכפר יפיע, שעות לפני שנרצח אדם נוסף ברכבו במחלף קסם, והיום נרצחה נערה בכניסה לירכא שבגליל. "צריך ראש ממשלה שדופק על השולחן", אמר עבאס, "שמחליף את השר לביטחון לאומי ומביא שר מקצועי, לא פוליטי, שיודע לעבוד גם עם המשטרה, גם עם החברה הערבית, גם עם הכנסת וגם עם ראשי הרשויות".

"יש תקווה", אמר עבאס בריאיון, "ויש לנו יכולת לנצח את ארגוני הפשע ולהכניס את הפושעים לבית הכלא. הוכחנו שאפשר לעשות את זה ולהוריד את הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. עשינו את זה בשנה שעברה כשהייתה ממשלה עם מדיניות ומנהיגות, עם אנשי מקצוע. כולם התגייסו, כולל החברה הערבית, שיתפנו פעולה והבאנו ירידה של 15 אחוזים".

"העקומה התחילה לרדת, ואז הפקטור היחיד שהשתנה זה שהתחלפה הממשלה", הוסיף עבאס, "ממשלה עם מדיניות ומנהיגות חדשה שהביאה לעלייה של 300 אחוזים. לכן, מי שהיום נכנס למצב של יאוש טועה. אפשר לעשות את זה, אבל צריך מדיניות, מנהיגות, משאבים".

Whatsapp Image 2023 06 08 At 1
כוחות משטרה בזירת הרצח ביפיע | צילום: פאדי אמון, פלאש 90

עוד אמר עבאס: "אני חושב שהשיקולים הפוליטיים מונעים מנתניהו לעשות מה שהוא חושב לנכון. הוא יודע היום שזו הייתה טעות למנות את השר לביטחון לאומי, והוא יודע שהוא לא עושה את התפקיד שלו, ואני לא אומר שצריך לפטר אותו, כי זה אירוע פוליטי, אבל צריך להחליף אותו ולהעביר אותו לתפקיד אחר. נתניהו לא איש שלא מבין דבר, הוא ידע בדיוק מי מהשרים מתפקד בצורה טובה ומי לא מתפקד. מבחן התוצאה אומר שהשר נכשל".

על כך שהחרים את פגישת נתניהו עם חברי הכנסת הערבים אמר עבאס: "שאלתי את אנשי משרדו מה הוא מתכוון להחליט או לעשות, אמרו לו שהוא רק רוצה לשמוע אותנו. לשמוע זה לא מספיק. שלחתי לו מכתב, פירטתי מה צריך לעשות ואמרתי שברגע שתהיה לו גישה חיובית והוא יקבל החלטות נוכל לשבת ביחד. הצעתי שם להפעיל מיידית סמכויות נוספות של המשטרה - מעצר מנע, מעצר בית, אזיק אלקטרוני - ועוד צעדים מיידיים שיקטינו את הלהבות, ולהמשיך ביתר שאת בתוכניות שפעלו בממשלה הקודמת".

בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר
בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"אם ראש הממשלה יקבל החלטות נכונות בכיוון הנכון אנחנו מוכנים להיכנס לזה", הוסיף עבאס, "אנחנו לא נמצאים בכנסת רק כדי לצעוק, באנו לעבוד ואנחנו מוכנים לשתף פעולה. מוסרית אנחנו לא יכולים לסרב בהקשר הזה. לא חייבים להמציא את הגלגל מחדש, יש דבר שכבר עבד - למה לשנות ולשבש אותו?".

על הדיון בנושא הכנסת שב"כ למלחמה בפשיעה במגזר הערבי אמר עבאס: "אני לא מאמין לא לבן גביר ולא לראש הממשלה בקטע הזה. השב"כ לא ייכנס לזה, אני כבר שנתיים עוקב אחרי הנושא הזה, יכול להיות שהשב"כ יעזור פה ושם אבל הוא לא ייכנס. מה שצריך לעשות זה לתת למשטרה את הסמכויות שיש לשב"כ, כמו למשל מעצרים מנהליים".