בהתאם לרצון הזוג נתניהו: אושרה העסקה של עובדים במעון בקיסריה

נציב שירות המדינה אישר למשפחת נתניהו להעסיק עובדי מדינה בביתם הפרטי בקיסריה, על אף שמומחים מעלים חשש כי קשה לנהל עובדי ציבור בנכס פרטי. בכיר בנציבות אישר כי ההחלטה שהתקבלה הנה האפשרות שהייתה המועדפת על ראש הממשלה

זמן צפייה: 02:06

פרסום ראשון: נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ אישר לראשונה תקנים להעסקת עובדי מדינה בביתם הפרטי של בני הזוג נתניהו בקיסריה, כך דווח הערב (שני) במהדורה המרכזית. אישור התקנים נעשה על אף שבנציבות הועלו חששות לפיהם קשה לנהל עובדי ציבור בנכס פרטי, לפקח על תנאי העסקתם שם ולהתמודד עם סיבוכים אפשריים.

חלק מגורמי המקצוע סברו כי מוטב שהמשפחה תשכור את העובדים ישירות - ותקבל ממשרד האוצר החזר על החלק הרלוונטי מהתשלום. בכיר בנציבות מאשר כי החלופה השנויה במחלוקת שבחר הנציב, ההעסקה על ידי המדינה, היתה המועדפת על הזוג נתניהו עצמו.

הבחינה שערך הרשקוביץ נבעה מהחלטה שקיבלה ועדת הכספים השנה, ולפיה בתקופת השיפוצים במעון הרשמי בבלפור, שני בתיו של רה״מ, ברח׳ עזה ובקיסריה, ייהנו זמנית ממימון ממשלתי.

בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מהנציבות נמסר בתגובה: ״שתי החלופות נבדקו ונמצאו קבילות על ידי היועצים המשפטיים. לכל אחת מהן היו יתרונות וחסרונות, והם הוצגו בדיונים בהשתתפות הגורמים המקצועיים בנציבות. בסופם של הדיונים הוחלט לבחור בחלופה של העסקת עובדי מדינה, בכפוף לתנאים מסוימים״.

הקביעה שניתנה בתגובת הנציבות, לפיה המהלך נמצא ״קביל״, לא אומרת כי מדובר בהכרח במודל הזול או היעיל ביותר, לדעת אנשי המקצוע.