קיש: "משרד החינוך ישנה כיוון, אני ושאשא-ביטון לא שותפים לדרך"

שר החינוך החדש חזר על הבטחת הבחירות של יו"ר הליכוד לגבי חינוך חינם מגיל אפס ועד שלוש, והבטיח גם להשיב את המקצועות ההומניים לתוכנית הלימודים התיכוניים. שאשא-ביטון בטקס: "לא הוצאנו את המקצועות ההומניים - הפכנו את הלמידה למשמעותית"

זמן צפייה: 03:23

שרי ממשלת ישראל ה-37 נכנסים היום (ראשון) איש איש לתפקידו בטקסי חילופים רשמיים של משרדי הממשלה השונים. בטקס חילופי שרי החינוך, השר הנכנס יואב קיש אמר כי הוא והשרה היוצאת אינם שותפים לאותה הדרך, וכי משרד החינוך עתיד לשנות כיוון. "בכוונתי לפעול לביטול החלטת הממשלה היוצאת בדבר הוצאת הלימודים ההומניים", אמר קיש, "לרבות תנ"ך והיסטוריה מתוכנית הלימודים התיכוניים. נשיב את המקצועות האלה לתוכניות ההוראה בתיכונים ובבגרויות".

שרת החינוך היוצאת יפעת שאשא-ביטון נשאה גם היא דברים ותיקנה את קיש: "אדוני השר הנכנס, תהיה לך עכשיו הזדמנות לראות שברפורמת הבגרויות, לא הוצאנו את התנ"ך, ההיסטוריה, הספרות והאזרחות. לא פגענו בשעות הלימוד ויש בגרות חיצונית. מה שכן עשינו, הפכנו את הלמידה במקצועות הללו למשמעותית, חדשנית, רלוונטית".

נתניהו ויואב קיש
נתניהו ויואב קיש

כמו כן חזר השר קיש על הבטחת הבחירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי חינוך חינם בכל הגילים ואמר: "בכוונתי לפעול למען תקצוב וביצוע של תוכנית חינוך חינם מגיל אפס עד שלוש. זו לא הבטחת בחירות שתישאר מאחור. מדובר ברפורמה מרכזית שכל רעשי הרקע שמושמעים עכשיו, לא יסיטו אותי מלהשיג מטרה זו - נביא בשורה אמיתית למשפחות הצעירות".

השר קיש סיפר בדבריו על בנו, מתן, שהיה בעל צרכים מיוחדים ונפטר בגיל 13. "החינוך המיוחד קרוב מאוד לליבי", אמר קיש, "בעבר פעלתי רבות לקידום חקיקה בנושא ובכוונתי להמשיך לפעול במלוא המרץ למען ילדי החינוך המיוחד ושילובם בחברה הישראלית. אפעל לקידום, שיפור ושדרוג המערך לחינוך מיוחד במערכת החינוך".

שאשא-ביטון עלתה לנאום בטקס, פנתה לקיש ואמרה: "יש לי מתנת פרידה בשבילך: הצלחנו לפתור את המחלוקות הפדגוגיות מול פולין, וגם הבעיות באבטחה קרובות לפתרון, כך שבקרוב המסעות יתחדשו". השרה היוצאת נזפה בשר קיש על שלא הקשיב לה בעת נאומה: "כדאי לך להקשיב, זה יחסוך לך הרבה בהמשך".

שר החינוך יואב קיש ושר נוסף במשרד החינוך ח''כ חיים ביטון
שר החינוך יואב קיש ושר נוסף במשרד החינוך ח''כ חיים ביטון | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

גם השר הנכנס למשרד החינוך ח"כ חיים ביטון (ש"ס) נשא דברים ואמר: "תמונת מערכת החינוך החרדית כפי שמוצגת לציבור היא מעוותת מאד, המערכת לא מתוקצבת כפי שמוצג. כל תלמיד בישראל זכאי לשוויון הזדמנויות".

בינתיים, שרת התחבורה הנכנסת מירי רגב וזו היוצאת מרב מיכאלי קיימו פגישת חפיפה במשרד ללא טקס רשמי. כך גם שר המשפטים הנכנס יריב לוין קיים פגישה עם השר היוצא גדעון סער. השר הנכנס לוין הודה לשר היוצא סער על עשייתו במשרד ואיחל לו הצלחה בהמשך דרכו.