הדילמה של שקד: המענה לבוחרים - מול החשש מכישלון נוסף

ההתלבטות של שרת הפנים תתנקז לשבוע הקרוב, אז תצטרך להחליט לפי הסקרים האם להמשיך ולרוץ או לפרוש. מחד אומרים לה בוחריה כי אין להם בית פוליטי אחר, מאידך, שקד חוששת מהתבזות נוספת בפרק זמן קצר. במקביל, בחברה הערבית, למרות פיצול הרשימה המשותפת, לא נראת עלייה באחוזי ההצבעה

זמן צפייה: 01:17

בשבוע הקרוב תעמוד שרת הפנים איילת שקד בפני הדילמה והיא תצטרך לקבל החלטות האם להמשיך לרוץ או לפרוש. מצד אחד, סיבותיה להישאר ולהמשיך הם הבוחרים שאומרים לה שאין להם בית פוליטי אחר, אך עם זאת חוששין מאחוז החסימה אליו הם עדיין לא קרובים.

כמו כן, אם תפרוש, היא לא תקבל את הסכום המינימלי שהיא יכולה לקבל במימון מפלגות, אם היא תמשיך בהתמודדות ותישאר מעל אחוז, כפי שהיא נמצאת עכשיו, היא תקבל למפלגה 1.6 מיליון שקלים. לא מדובר כנראה בשיקול מכריע עבורה, אך זהו גם כן אחד השיקולים.

איילת שקד
איילת שקד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם אם תקבל כמה עשרות אלפי בחירות, תהיה לה לפחות נדוניה אלקטורלית להגיע איתה לחיבורים עתידיים בתרחיש של בחירות שישיות. מול כל אלו, עומדת סיבה גדולה ומרכזית למה לא הלתמודד והוא שלא להתבזות שוב בתור פוליטיקאית.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2310222035' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_kehcdb4u' duration='']

בתוך כך, משיחה עם סוקרים ואנשי דעת קהל ישנן שתי מגמות כרגע בחברה הערבית, וניתן לראות סימנים ראשונים של בלימת הגדילה של מפלגת בל"ד ברקע הפיצול של הרשימה המשותפת. כעת לא נראת עוד הצטרפות של מבציעים חדשים מהחברה הערבית, ואין עלייה באחוזי ההצבעה . עם זאת, ייתכן כי סוף השבוע הקרוב יצור שינוי.