רה"מ על הביקורת נגד מדיניותו בעזה: "לא מתרגש מעצות המומחים"

נתניהו התייחס למי שטוענים כי הממשלה לא תקיפה מספיק מול החמאס: "פועלים להגן על תושבי העוטף". רה"מ ציטט מהריאיון של שר החוץ הבחרייני לחדשות 13: "אנו מתקרבים למדינות ערב"

זמן צפייה: 03:39

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לטרור השריפות הפוגע בתושבי עוטף עזה. "אנחנו מבינם היטב את מצוקת תושבי העוטף ופועלים להגן עליהם ככל הניתן. בשבוע שעבר הפעלנו סנקציות כבדות על חמאס, כולל עצירת הדלקים", אמר נתניהו. "אם נצטרך נפעיל אמצעים קשים בהרבה. את הפעולות הללו אנו עושים בעצה אחת עם כל גורמי הביטחון. אני לא מתרשם מהתעמולה של מומחים למיניהם, שלא יישמו כשהיו בעצמם בתפקיד. הם יהיו הראשונים לבקר אותנו אחרי שנצא למבצע צבאי רחב היקף, שייתכן שנאלץ לעשותו".

כמו כן, ראש הממשלה התייחס לריאיון של שר החוץ של בחריין לחדשות 13 ואף ציטט מדבריו. "אני מבקש להשמיע לכם דברים שאמר שר החוץ של בחריין: 'ישראל היא חלק מהמזרח התיכון, לעם היהודי הוא חלק מקרבנו'", ציטט נתניהו את שר החוץ של בחריין והוסיף: "בשעה שאנחנו מתקרבים למדינות ערב ומקדמים את השלום עימם באותה שעה הפלסטינים תקפו את הכנס בניגוד לאינטרס שלהם עצמם. בימים האחרונים הרשות הפלסטינית אף עצרה איש עסקים פלסטיני שכל פשעו שהוא השתתף בכנס כלכלי שמטרתו לקדם את הכלכלה הפלסטינית".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

חרף ההבנות עם חמאס: שתי שריפות כתוצאה מבלוני תבערה בעוטף עזה

הריאיון המלא של שר החוץ של בחריין לשליח חדשות 13

דיווח פלסטיני: הרשות עצרה תושב חברון שהשתתף בוועידת בחריין

Whatsapp Image 2019 06 28 At 1
שריפה בנתיב העשרה | צילום: חדשות 24/7 בפייסבוק

אמש, לאחר יממה של שקט, פרצה שריפה בקיבוץ ניר עם שבעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה. צוותי הכיבוי וההצלה השיגו שליטה על האש. מוקדם יותר, פרצה דליקה בחממות במושב נתיב העשרה שבמועצה האזורית חוף אשקלון. אנשי ביטחון שהגיעו למקום השתלטו על האש וכיבו אותה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק בשתי השריפות.

ביום שישי, פרצו בעוטף עזה 14 שריפות, ומהומות אלימות נערכו לאורך גדר הרצועה - חרף הבנות הרגיעה עם חמאס. בעזה הסבירו למצרים כי הסיבה להמשך המתיחות נעוצה ב"מרחק הבלימה" - לוקח זמן עד שהפקודה של חמאס מתפשטת ומגיעה עד אחרון המתפרעים, המפריחים בלונים מהרצועה. ארגון הטרור הבטיח כי בתוך 24 שעות הפרחת הבלונים תיפסק, וההבנות ייכנסו לתוקף.

ברק רביד מראיין את שר החוץ הבחרייני
ברק רביד מראיין את שר החוץ הבחרייני | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום חמישי התראיין שר החוץ של בחריין, שייח אחמד אל-חליפה לברק רביד, שליח חדשות 13 לוועידה הכלכלית שנערכה במדינה. אל-חליפה אמר כי ישראל היא גורם לגיטימי במזרח התיכון וקרא לרה"מ נתניהו ולרשות הפלסטינית "לא לפספס את ההזדמנות לשלום". במקביל, יצא נגד מדיניות איראן והביע תמיכה בתקיפות צה"ל בסוריה.

בנוסף, מנגנוני המודיעין של הרשות הפלסטינית עצרו אתמול את סלאח אבו מיאלה, איש עסקים ששב לביתו בחברון לאחר שהשתתף בוועידה הכלכלית בבחריין - כך דווח בתקשורת הפלסטינית. לפי הדיווח, הרשות הפלסטינית מבקשת לעצור אנשים נוספים, אך הם לא צפויים לשוב לשטחים בקרוב.