סקר חדשות 13: גנץ מזנק לשיא חדש, כמעט שליש שוקלים רילוקיישן

ביום שאחרי אישור החוק הראשון במסגרת המהפכה המשפטית, מפלגת המחנה הממלכתי מזנקת ל-30 מנדטים, כאשר גוש הקואליציה מקבל 52 מנדטים בלבד. 28% שוקלים לעזוב את הארץ - ו-56% חוששים ממלחמת אזרחים | הנתונים המלאים

זמן צפייה: 04:54

ביום שאחרי אישור החוק הראשון במסגרת המהפכה המשפטית, מפלגת המחנה הממלכתי מזנקת לשיא חדש - ובסקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס ששודר הערב (שלישי) במהדורה המרכזית מקבלת מפלגתו של בני גנץ 30 מנדטים, לעומת 25 מנדטים לליכוד. יש עתיד של יאיר לפיד היא המפלגה השלישית בגודלה לפי הסקר, עם 17 מנדטים.

ש"ס מקבלת בסקר שלנו 10 מנדטים, יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים, ישראל ביתנו ורע"מ עם 6 מנדטים כל אחת, ואילו הציונות הדתית, עוצמה יהודית וחד"ש-תע"ל מקבלות 5 מנדטים כל אחת. מרצ, שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות, מקבלת בסקר שלנו 4 מנדטים, ואילו מפלגת העבודה לא עוברת אחוז החסימה, כמו גם בל"ד.

תמונת המנדטים
תמונת המנדטים | צילום: חדשות 13

מבט על מפת הגושים מספר כי גוש הקואליציה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל 52 מנדטים בלבד, ירידה של מנדט לעומת הסקר הקודם שלנו, זאת לעומת 63 מנדטים לגוש הקואליציה הקודמת, כאשר בתווך חד"ש-תע"ל.

מפת הגושים
מפת הגושים | צילום: חדשות 13

הנתון המדאיג שעולה מהסקר הוא כי כמעט שליש מאזרחי ישראל שוקלים לעזוב את הארץ. 28% מהנשאלים השיבו בחיוב לשאלה, לעומת 64% שהשיבו בשלילה ו-8% שהשיבו כי אינם יודעים. בקרב מצביעי הליכוד רק 3% השיבו בחיוב לשאלה, לעומת 96% שהשיבו בשלילה.

54% מהנשאלים חוששים שמצבה הביטחוני של ישראל יפגע בעקבות החקיקה, לעומת 37% שלא חוששים ו-9% שהשיבו כי אינם יודעים. בקרב מצביעי הליכוד, 12% חוששים מפגיעה במצב הביטחוני, לעומת 77% שהשיבו בשלילה ו-11% שהשיבו כי אינם יודעים.

הפגנה, מחאה, המהפכה המשפטית
מפגינים מול הכנסת בזמן ההצבעה על ביטול עילת הסבירות | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מהסקר גם עולה כי רוב אזרחי ישראל חוששים ממלחמת אזרחים, כאשר 56% השיבו בחיוב לשאלה, לעומת 35% שהשיבו בשלילה ו-9% שהשיבו כי אינם יודעים. מצביעי הליכוד חוששים פחות, ורק 37% מהם השיבו בחיוב לשאלה, לעומת 56% שהשיבו בשלילה ו-7% שהשיבו כי אינם יודעים.

שאלנו גם האם אתה מאמין לרה"מ נתניהו שהוא רוצה פשרה על המשך החקיקה, ורק 33% מהנשאלים השיבו בחיוב. 54% מהנשאלים לא מאמינים לראש הממשלה, ו-13% השיבו כי אינם יודעים. בקרב מצביעי הליכוד, 84% מהנשאלים מאמינים לנתניהו, ואילו 5% ממצביעיו לא מאמינים לו.

לפיד וגנץ
לפיד וגנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שאלנו גם האם לדעתכם על יאיר לפיד ובני גנץ לחזור לשיחות ההידברות מול ראש הממשלה והקואליציה, אחרי שאושר החוק לביטול עילת הסבירות, וגם לשאלה זו רוב הציבור השיב בחיוב. 55% מהנשאלים חושבים שיש לחזור לשיחות ההידברות, לעומת 26% שהשיבו בשלילה ו-19% שהשיבו כי אינם יודעים.

פער משמעותי נרשם בין המשיבים שנמנים על מצביעי לפיד לבין המשיבים שנמנים על מצביעי גנץ. בקרב מצביעי יש עתיד, רק 49% חושבים שיש לחזור להידברות, לעומת 36% שהשיבו בשלילה. מנגד, 72% ממצביעי המחנה הממלכתי השיבו כי יש לחזור להידברות, לעומת 20% בלבד שהשיבו בשלילה.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 711 נשאלים, מהם 611 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.