סקר חדשות 13 אחרי המבצע: הליכוד מדביק את הפער מהמחנה הממלכתי

לראשונה מזה חודשים, נתניהו וגנץ מקבלים בסקר שלנו מספר מנדטים זהה, וגוש הקואליציה הנוכחית מתחזק ל-56 מנדטים. רוב הציבור חושב שהמבצע בג'נין היה מוצלח - אך מתנגד לביטול עילת הסבירות | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 02:18

לראשונה מזה חודשים, הליכוד מדביק את הפער מהמחנה הממלכתי - ולו הבחירות היו מתקיימות היום שתי המפלגות היו מקבלות 26 מנדטים, כך עולה מסקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס ששודר הערב (רביעי) במהדורה המרכזית. המפלגה השלישית בגודלה היא עדיין יש עתיד של יאיר לפיד, שמקבלת בסקר שלנו 18 מנדטים.

ש"ס מקבלת בסקר שלנו 10 מנדטים, יהדות התורה והציונות הדתית מקבלות 7 מנדטים כל אחת, ואילו עוצמה יהודית, ישראל ביתנו ורע"מ מקבלות 6 מנדטים כל אחת. מרצ וחד"ש-תע"ל מקבלות 4 מנדטים כל אחת, ואילו מפלגת העבודה של מרב מיכאלי, כמו בכל הסקרים האחרונים, לא עוברת את אחוז החסימה, בדומה לבל"ד.

תמונת המנדטים
תמונת המנדטים | צילום: חדשות 13

מבט על מפת הגושים מראה כי גוש הקואליציה הנוכחית מקבל 56 מנדטים בסקר שלנו, זאת לעומת 60 מנדטים לגוש הקואליציה הקודמת, כאשר בתווך חד"ש-תע"ל.

מפת הגושים
מפת הגושים | צילום: חדשות 13

47% מנשאלי הסקר שלנו חושבים שמבצע "בית וגן" שהסתיים לפנות בוקר בג'נין היה מבצע מוצלח, לעומת 21% שחושבים שהיה זה מבצע לא מוצלח ו-33% שהשיבו כי אינם יודעים. המבצע הוביל לכך שבניגוד לסקר הקודם - רוב בעלי הדעה חושבים שממשלת נתניהו מנהלת טוב יותר את המאבק בטרור ביהודה ושומרון (36%), ואילו 33% חושבים שממשלת בנט-לפיד ניהלה את המאבק בטרור טוב יותר. 31% השיבו כי אינם יודעים.

כוחות צה''ל בג'נין
כוחות צה''ל בג'נין | צילום: רויטרס

אחרי אישור חוק ביטול עילת הסבירות אתמול בוועדת החוקה, 43% מנשאלי הסקר שלנו השיבו כי הם מתנגדים לחוק, זאת לעומת 35% שהשיבו כי הם בעד החוק ו-21% שהשיבו כי הם לא יודעים. 26% חושבים שרה"מ נתניהו צריך להביא את החוק להצבעה כפי שהוא, 23% חושבים שהוא צריך לרכך אותו, ו-33% אחוזים חושבים שיש לגנוז את החוק לחלוטין. 18% השיבו כי הם אינם יודעים.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 701 נשאלים, מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.