סקר חדשות 13: הרוב סבור כי נתניהו איבד שליטה על הקואליציה

לא פחות מ-58% מאמינים כי לרה"מ אין שליטה על הקואליציה שהוא עומד בראשה, ורוב בעלי הדעה טוענים כי ההחלטה של גנץ ולפיד להפסיק את שיחות ההידברות הייתה שגויה. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ ממשיכה להוביל במפת המנדטים - והקואליציה הנוכחית יורדת ל-50 מנדטים בלבד | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 05:55

כפי שהראו כל הסקרים הקודמים, לו היו הבחירות נערכות היום המחנה הממלכתי של בני גנץ הייתה המפלגה הגדולה בכנסת, וכך עולה גם מסקר חדשות 13 שערך הפרופ' קמיל פוקס ושודר הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. לפי תוצאות הסקר, המחנה הממלכתי עם 28 מנדטים, הליכוד עם 24 מנדטים, והמפלגה השלישית בגודלה היא יש עתיד, עם 17 מנדטים.

ש"ס מקבלת בסקר שלנו 9 מנדטים, כאשר המפלגה היחידה בקואליציה ששומרת על כוחה היא יהדות התורה עם 7 מנדטים. רע"מ וישראל ביתנו מקבלות 6 מנדטים כל אחת, בעוד שהציונות הדתית, עוצמה יהודית וחד"ש-תע"ל מקבלות 5 מנדטים כל אחת. מרצ ובל"ד, שלא נכנסו לכנסת הנוכחית, מקבלות 4 מנדטים כל אחת - וכמו בסקר הקודם מפלגת העבודה מתחת לאחוז החסימה.

תמונת המנדטים
תמונת המנדטים | צילום: חדשות 13

מתמונת הגושים נראה כי לקואליציה הנוכחית ישנם 50 מנדטים בלבד, כשלמפלגות הקואליציה הקודמת 61 מנדטים, ובתווך חד"ש-תע"ל ובל"ד. בנוסף, שאלנו את המשיבים לסקר האם ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין בשליטה על הקואליציה שלו, ו-58% ענו בשלילה על השאלה, לעומת 32% חושבים שהוא שולט בקואליציה ו-13% שהשיבו כי הם לא יודעים.

מפת הגושים
מפת הגושים | צילום: חדשות 13

שאלנו גם האם לדעת המשיבים ההחלטה של בני גנץ ויאיר לפיד להקפיא את שיחות ההידברות בבית הנשיא היא החלטה נכונה, ולשאלה זו 43% כי ראשי האופוזיציה שגו בהחלטתם. 32% ענו כי ההחלטה הייתה נכונה, ו-25% השיבו כי אינם יודעים.

לפיד וגנץ
לפיד וגנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד שאלנו מה לדעתכם צריך להיות הצעד הבא של רה"מ נתניהו בנוגע לרפורמה המשפטית, ו-44% מהנשאלים טענו כי עליו לגנוז אותה לגמרי. 22% אמרו כי עליו לקדם את הרפורמה בצורה חלקית, ו-20% אמרו שעל הרפורמה לעבור בצורה מלאה. 14% השיבו כי הם אינם יודעים.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 700 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.