סקר חדשות 13: הרוב סבור שבר-לב טיפל בפשיעה יותר טוב מבן גביר

46% מהציבור מאשימים את הנהגת החברה הערבית בפשיעה הגואה, לעומת 6% בלבד שמאשימים את המשטרה, 11% שמאשימים את בן גביר ו-27% שמאשימים את הממשלה כולה. גנץ ממשיך להוביל את מפת המנדטים - ואיך ישפיע על המערכת הפוליטית איחוד של העבודה ומרצ? | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 05:16

לו היו הבחירות נערכות היום, המחנה הממלכתי של בני גנץ הייתה המפלגה הגדולה בכנסת, כפי שהראו כל הסקרים הקודמים, וכך עולה גם מסקר חדשות 13 שערך הפרופסור קמיל פוקס ושודר הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. לפי תוצאות הסקר, המחנה הממלכתי עם 28 מנדטים, הליכוד עם 24 מנדטים, והמפלגה השלישית בגודלה היא יש עתיד, עם 19 מנדטים.

ש"ס מקבלת בסקר שלנו 10 מנדטים, כאשר המפלגה היחידה בקואליציה ששומרת על כוחה היא יהדות התורה עם 7 מנדטים. הציונות הדתית מקבלת 6 מנדטים, ואילו עוצמה יהודית מקבלת 5 מנדטים. ישראל ביתנו מקבלת בסקר שלנו 5 מנדטים, רע"מ וחד"ש-תע"ל מקבלות 6 מנדטים כל אחת, ואילו מרצ, שלא נכנסה לכנסת הנוכחית, מקבלת 4 מנדטים - זאת לעומת העבודה שיורדת אל מתחת לאחוז החסימה.

תמונת המנדטים
תמונת המנדטים | צילום: חדשות 13

מתמונת הגושים עולה כי הקואליציה הנוכחית מקבלת 52 מנדטים בלבד, כאשר גוש הקואליציה הקודמת עם 62 מנדטים, ובתווך חד"ש-תע"ל. שאלנו גם למי תצביעו אם העבודה ומרצ ירוצו ברשימה מאוחדת, ובמקרה כזה תקבל הרשימה 7 מנדטים, כאשר המחנה הממלכתי מאבדת מנדט אחד ויש עתיד מאבדת שני מנדטים.

מפת הגושים
מפת הגושים | צילום: חדשות 13

שאלנו גם איזה שר ניהל טוב יותר את המאבק באלימות בחברה הערבית, כאשר 34% מהמשיבים טענו כי השר לביטחון הפנים הקודם עמר בר-לב ניהל את המאבק טוב יותר, לעומת 21% שחושבים כי השר הנוכחי איתמר בן גביר מנהל טוב יותר את המאבק. 45% השיבו כי הם לא יודעים.

שאלנו גם מי נושא בעיקר באחריות לאלימות הגואה בחברה הערבית, כאשר 46% מהציבור מאשימים את הנהגת החברה הערבית, לעומת 6% שמאשימים את המשטרה, 11% שמאשימים את השר בן גביר, ו-27% שמאשימים את הממשלה כולה.

מפגינים ביפיע
מפגינים ביפיע נגד האלימות בחברה הערבית | צילום: רויטרס

עוד שאלנו מה לדעתכם רה"מ נתניהו צריך לעשות לקראת הבחירות לנציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים, ו-54% השיבו כי עליו לתמוך בהקמת הוועדה עם נציג מהאופוזיציה, לעומת 24% שהשיבו כי עליו לתמוך בהקמת הוועדה עם שני נציגים מהקואליציה. 21% השיבו כי הם לא יודעים.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 700 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.