סקר חדשות 13: הרוב נגד פיטורי גלנט - וחוששים מדיקטטורה

66% מהציבור חושבים שרה"מ פעל לא נכון כשפיטר את שר הביטחון, וגם בקרב מצביעי הליכוד רוב בעלי הדעה מתנגדים לפיטורים. 53% מהציבור חוששים שישראל בדרך להפוך לדיקטטורה - ומי מבני משפחת נתניהו משפיע יותר על קבלת ההחלטות? | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 04:16

66% מהציבור חושבים שראש הממשלה בנימין נתניהו פעל לא נכון כשפיטר את שר הביטחון יואב גלנט, לעומת 24% שחושבים שהוא פעל נכון ו-10% שהשיבו שהם לא יודעים, כך עולה מסקר חדשות 13 ששודר הערב (שני) במהדורה המרכזית. מבין מצביעי הליכוד, 49% חושבים שנתניהו פעל לא נכון, לעומת 40% שחושבים שהוא פעל נכון ו-11% שהשיבו שהם לא יודעים.

מהסקר עולה כי רוב מוחלט בציבור, כולל בין מצביעי הליכוד, חושבים שיש לעצור כעת את חקיקת המהפכה המשפטית. 30% השיבו כי יש לעצור אותה לאלתר (14% בקרב מצביעי הליכוד), 39% השיבו כי יש לעצור לצורך הידברות (43% בקרב מצביעי הליכוד), ורק 25% חושבים שיש להמשיך בחקיקה (36% בקרב מצביעי הליכוד).

שאלנו גם איזה תרחיש עדיף כעת, ו-30% מהנשאלים תומכים בהמשך כהונת הממשלה הנוכחית. 28% תומכים בהקמת ממשלת אחדות עם יאיר לפיד ובני גנץ, ו-33% תומכים בהליכה לבחירות. בקרב מצביעי הליכוד, 58% בעד המשך כהונת הממשלה, 19% תומכים בהקמת ממשלת אחדות ו-12% תומכים בהליכה לבחירות.

ביבי, יאיר ושרה נתניהו
ביבי, יאיר ושרה נתניהו | צילום: רפי דלויה

שאלנו גם מי מבני משפחת נתניהו משפיע יותר על קבלת ההחלטות בענייני המדינה, ו-51% השיבו שרה"מ בנימין נתניהו משפיע יותר, לעומת 21% שחושבים ששרה נתניהו משפיעה יותר ו-16% שחושבים שיאיר נתניהו משפיע יותר. בקרב מצביעי הליכוד, 72% השיבו כי רה"מ משפיע יותר, לעומת 6% שחושבים ששרה משפיעה יותר ו-13% שחושבים שיאיר משפיע יותר על קבלת ההחלטות.

מהסקר עולה כי 53% מהציבור חוששים שישראל בדרך להפוך לדיקטטורה, לעומת 41% שלא חוששים. בקרב מצביעי הליכוד, 29% השיבו שהם חוששים לעומת 64% שלא חוששים.

הסקר נערך ע"י פרופ' קמיל פוקס וכלל 705 נשאלים, מהם 600  מהאוכלוסייה היהודית ו-105 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.