ליצמן: "אני מקווה שבאוצר יתעשתו ולא יתנו יד לקיצוץ בבריאות"

לאחר שהשר לביטחון פנים התריע כי הקיצוץ במשרדו עלול להיות מסוכן, מצטרף אליו גם סגן שר הבריאות, שטען: "הבריאות חשובה לא פחות ואף יותר מחינוך ורווחה". לשכת ראש הממשלה בתגובה: "הקיצוץ בתקציב משרד הבריאות יחול רק על תקציבי מנהלה של המשרד ופיתוח של בתי חולים ממשלתיים"

יעקב ליצמן
יעקב ליצמן | צילום: פול, אריאל ירוזולימסקי

סגן שר הבריאות, יעקוב ליצמן, הצטרף היום (ראשון) לקריאות כנגד הקיצוץ בתקציב המשרד. "אני מקווה שבאוצר יהיה מי שיתפכח ויבין שהבריאות חשובה לא פחות ואף יותר מחינוך ורווחה ולא יתנו יד לקיצוץ הזה", אמר ליצמן. בכך מצטרף ליצמן לבכירי מערכת הבריאות וגם לשר לביטחון פנים, שכבר הביעו את מחאתם על הקיצוצים הצפויים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הקיצוצים לא יפגעו בבריאות האזרחים. "הקיצוץ בתקציב משרד הבריאות יחול רק על תקציבי מנהלה של המשרד ופיתוח של בתי חולים ממשלתיים. חשוב לציין שסל שירותי הבריאות שניתן על ידי המדינה וקופות החולים לא ייפגע".

יעקב ליצמן ורופאים
יעקב ליצמן ורופאים | צילום: חדשות10 / נענע10 סטודיו

ההסתדרות הרפואית שיגרה היום מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולליצמן, ובו הזהירו מההשלכות הצפויות כתוצאה מהקיצוץ הצפוי במשרדי הממשלה כחלק מתקציב 2013. במכתב שעליו חתומים 23 פרופסורים, ראשי ועדי רופאים נטען כי הקיצוץ, שיחול על רוב משרדי הממשלה, הוא "הכרזת מלחמה על מעמד הביניים ופגיעה בהיערכות העורף לשעת חירום".

לפי הצעת המחליטים שצפויה לזכות לאישור מחר בממשלה, יקוצצו 8.6 מיליון שקלים מתקציב משרד הבריאות כעת, ועוד 5.2 מיליון מהתקציב ב-2013. "אנו, בכירי מערכת הבריאות ארגוני החולים וארגוני הזכות לבריאות בישראל מביעים זעזוע מהכוונה לקצץ קיצוץ נוסף בתקציב הבריאות ופונים אליך בקריאה נחרצת - אל תקצץ בתקציב הבריאות! לא בשנה הזו וגם לא בשנה הבאה", נכתב.

לטענת בכירי מערכת הבריאות, בהם יו"ר ההסתדרות הרפואית, ליאוניד אידלמן, "בחישוב זהיר של כלכלנים מומחים, חסרים היום במערכת הבריאות כ-9 מיליארד שקלים מהתקציב הציבורי. אלו נדרשים לא כדי לספק לאזרחי ישראל מערכת בריאות מפוארת, אלא כדי לטיפול הרפואי הבסיסי שנקבע בחוקי מדינת ישראל".

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ
השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ | צילום: המשרד לביטחון הפנים

אהרונוביץ': "פחות שוטרים, יותר פשיעה"

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', מזהיר היום (ראשון) כי לקיצוץ הצפוי במשרדו, בגובה 181 מיליון שקלים, יהיו השלכות חמורות. "פגיעה בגוף כמו משטרת ישראל תהווה פגיעה בביטחון האישי של כל אחד ואחת מאיתנו ואסור שדבר שכזה יקרה", התריע אהרונוביץ'.

על פי המשרד, הקיצוץ בתקציב יגרום לסגירת ארבע תחנות קטנות, או לחליפין שתיים גדולות. בנוסף, תיפגע פריסת השוטרים והניידות ברחובות ותופחת פעילות פרויקט "עיר ללא אלימות".

קיצוץ זה מהווה מכה ניצחת לתהליכי עבודה קיימים", מסר אהרונוביץ'. "זו פגיעה בחברה אשר משוועת לתחושת ביטחון ולנוכחות וטיפול משטרתי איכותי. לא יעלה על הדעת כי דווקא כעת בוחרים ראש הממשלה ושר האוצר לפגוע פגיעה כה קשה בביטחון האישי ובתוכניות אשר ראש הממשלה עצמו אישר אותן".