אביו של אודי פוגל: "טוב שהעניין נסגר, אבל אנחנו נשארים עם הכאב"

לאחר תפיסת רוצחי בנו באיתמר, אמר האב חיים פוגל כי אין נחמה, אך הביע שביעות רצון מכך שהאחראים לטבח בני המשפחה נלכדו. השר ליברמן קרא לעשות חשבון נפש בנוגע ליחס למתנחלים וטען כי כרגע, בזמן של סערת רגשות לא צריך לדבר על עונש מוות למחבלים

תמונת מלווית הנרצחים באיתמר
תמונת מלווית הנרצחים באיתמר | צילום: אוריה תדמור

(3:29 דקות)

חיים פוגל, אביו של אודי פוגל שנרצח לפני מספר שבועות באיתמר, הגיב היום (ראשון) לתפיסתם של רוצחי בני משפחתו. "טוב שהעניין הזה נסגר, גם בתפיסה שלהם וגם בזה שאנחנו סגרנו דבר שאם היה נמשך יותר, היה מלווה אותנו כל הזמן", אמר האב לרדיו ירושלים. "אין פה נחמה, יש פה עובדה אחת שתפסו אותם, אנחנו עם הכאב שלנו נשארים".

בעקבות תפיסת שני הצעירים, שיבחו שר החוץ, אביגדור ליברמן, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, את כוחות הביטחון. במפגש עם שגריר יפן בישראל, אמר ליברמן: "אנצל את ההזדמנות כדי לדרוש מכל אותם ארגוני זכויות אדם ואותם אנשים בתוך המערכת הפוליטית, ראשי מפלגות ערביות, מפלגות שמאל, וארגוני זכויות האדם, להביע גנאי וחומרה מלאה על האידאולוגיה הזאת של הרוצחים הנתעבים שלא מבדילים בין שמאל לימין".

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של חדשות 10

הוא הזכיר כי לאחרונה אירע גם הרצח של השחקן ג'וליאנו מר בג'נין ושל הפעיל הפרו פלסטיני, ויטוריו אריגוני בעזה. "כל אותם ארגונים פשוט שותקים. כל ראשי המפלגות והשמאל כאילו לא רואים מה קורה. אני קורה גם לכל אותם פובליצסטיים שאת דבריהם לא ראיתי בעיתונים לדרוש לגנות את הרצח בעזה. יש כאן מערכת מאוד מעוותת מבחינת תפיסת עולם של כמה אנשים. יש אנשים שממהרים לגנות את המתנחלים ואת ההתנחלויות ולשסע נגדם את דעת הקהל. כדאי שכל אחד מאלה יעשה קצת חשבון נפש".

ליברמן בירך את כוחות הביטחון "על העבודה והמאמצים שהשקיעו כדי לתפוס את הרוצחים השפלים". השר טען כי "הפעולה מוכיחה שאנחנו נחושים להילחם נגד כל רוצח ולהביא אותו על עונשו". בתשובה לשאלה האם הוא תומך בעונש מוות לרוצחים הללו אמר ליברמן: "אני לא חושב שברגע של סערת רגשות צריך לדבר על עונש מוות. כולם עכשיו חמים ואינסטינקטיבית רוצים נקמה, אבל עכשיו זה לא הזמן לעלות את זה".

נתניהו: "לא נעבור לסדר היום כשטובחים בבני עמנו"

מוקדם יותר, כאמור, התייחס גם ראש הממשלה לתפיסת הרוצחים ואמר: "אינני יודע אם יש מה שיעודד את משפחות פוגל ובן ישי, אבל זו עדות לכך שאנחנו לא מוכנים לעבור לסדר היום כשטובחים בבני עמנו", אמר נתניהו.

במהלך טקס חילופי נציב שב"ס סיפר ראש הממשלה כי עודכן בשבועות האחרונים על ההתפתחויות בחקירת הטבח באיתמר. "כל הגורמים ביקשו לוודא שהממצאים שלמים, לא רק לגבי הרוצחים עצמם אלא גם לגבי אלה שסיייעו להם. אינני יודע אם תפיסת המרצחים נותנת מענה שלם, אבל בלעדיה אין גם מענה חלקי".

עוד הבהיר כי לכידתם של המחבלים היא עדות לנחישותה של ישראל לרדוף את כל מי שפוגע באזרחיה. "נמצא את הרוצחים וידנו תגיע אליהם כדי לגדוע את ידם במקום שבו הם נמצאים", הדגיש נתניהו.