ליצמן יתפטר? הבוקר: המשך הדיונים בנוגע למתווה הרכבת

השיחות בין שר הבריאות ליצמן, ראש הממשלה נתניהו ושר הרווחה כץ, בנוגע לעבודות הרכבת בשבת, יתחדשו. אתמול איים האדמו"ר מגור כי במידה ויאושרו עבודות במסילות הרכבת תוך חילול שבת – שר הבריאות יתפטר

בנימין נתניהו ויעקב ליצמן
בנימין נתניהו ויעקב ליצמן | צילום: דוברות משרד הבריאות

ליצמן יממש את איום ההתפטרות? הדיונים בנוגע למתווה עבודות הרכבת בין שר הבריאות יעקב ליצמן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר העבודה והרווחה חיים כץ, יתחדשו הבוקר (שישי) לאחר שאמש הסתיימה פגישה בנושא מבלי שהושגו הבנות וליצמן, שנכח בה למשך פרק זמן מסוים, עזב אותה בטענה שלא הושגה התקדמות כלשהי מבחינתו.

בפגישה הוצגו החלופות השונות שעלו במהלך הדיונים עם נציגי הרכבת. במהלך השיחות אתמול הסבירו הנציגים כי ההשלכות של דחיית העבודות בעייתיות מאוד ועלולות לפגוע בציבור הנוסעים והנהגים. ברכבת טענו כי ישנם מהלכים שיכולים להתבצע אך ורק כאשר הרכבות אינן פעולות.

 

לכתבות נוספות בנושא >>

משבר הרכבת: הפגישה בין נתניהו וליצמן הסתיימה ללא הבנות

ליצמן: אפשר לעשות את העבודות ברכבת לא בשבת, לא רוצים בחירות
בדרך למשבר בקואליציה? בשבת מתוכננות עבודות רכבת נרחבות

אתמול איים האדמו"ר מגור כי במידה שעבודות הרכבת יאושרו בשבת, שר הבריאות יעקב ליצמן לא ימתין ליום ראשון כדי לראות אם היו עובדים יהודים או לא, אלא יתפטר מיידית.

דחיית העבודות עלולה לעכב את לוחות הזמנים של הפרויקטים הגדולים ביותר של הרכבת, בהם הקו המהיר לירושלים, הקו החדש הסמוך לכביש 531 וקו החשמלי בין חיפה לאשקלון.

לליצמן אין כמעט מרחב תמרון במשבר הרכבת מכיוון שהאדמו"ר מגור הכתיב לו את ההחלטה הזו, שאין בה רציונליות. בכנסת הנוכחית נתניהו וכץ הולכים לקראת החרדים, אך חסידות גור הקצינה במשך השנים, וכל המערכת הפוליטית צריכה מבחינתם ליישר קו עם התכתיבים הבלתי אפשריים הללו.

האם ישנו פתרון באופק? ככל הנראה כן. כל פתרון חייב לכלול את האפשרות של ליצמן להגיד לאדמו"ר כי עמדתו שלא תהיה עבודת יהודים בשבת התקבלה. נראה כי אחת האופציות היחידות כעת היא שהממשלה תלך עם עמדתו של ליצמן - ואז בג"ץ יפסול את ההחלטה ויקבע כי יש לקיים את העבודות בשבת. לאחר שבג"ץ יחליט כי הוא אינו מקבל את ההחלטה, ליצמן לא יהיה אחראי ויוכל לומר לאדמו"ר שזו החלטת בג"ץ ולא החלטתו.

יש לציין כי כל פתרון שמסגרתו ייווצרו פקקים בכבישים, יגבה מנתניהו מחיר פוליטי כבד. זהו עדיין קו אדום מבחינתו - שייתכן וייפרץ היום.