ליצמן איים להתפטר, עבודות הרכבת בשבת יצומצמו

שר הבריאות הודיע כי יתפטר ביום ראשון אם יבוצעו ביום שבת עבודות שיקום למסילה בין ב"ש לדימונה, אבל בסופו של דבר הושגה פשרה בנושא. פקחים לא יהודים מטעם "יהדות התורה" ישגיחו כי עובדים לא יהודים הם אלה שמבצעים עבודות נחוצות בלבד

בנימין נתניהו ויעקב ליצמן
בנימין נתניהו ויעקב ליצמן | צילום: דוברות משרד הבריאות

עבודות הרכבת בשבת יצומצמו. שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא יתפטר מתפקידו במקרה שבו יבוצעו עבודות ברכבת ביום שבת הקרוב, אבל בסופו של דבר הושגה פשרה בנושא ויבוצעו עבודות חיוניות בלבד.

לאחר האיום של ליצמן כי יתפטר מתפקידו ביום ראשון, הושגה בסופו של דבר פשרה במסגרתה "יהדות התורה" תשלח פקחים לא יהודים על מנת לוודא שעובדים לא יהודים הם אלה שיעבדו בשבת הקרובה. בתוך כך, אף סוכם כי העבודות ברכבת יצומצמו לעבודות חיוניות בלבד.

>> לכתבות נוספות בחדשות עשר

הפיגוע בגוש עציון: "המחבל חייך ופגע בי כשהייתי באוויר"

"ניהל רשת של נשים שעסקו בזנות": כתב אישום בגין אונס וסרסרות

שדרנית טענה שסנאטור דמוקרטי נישק אותה בניגוד לרצונה

 

ראש הממשלה נתניהו וסגן שר הבריאות ליצמן
ראש הממשלה נתניהו וסגן שר הבריאות ליצמן | צילום: חדשות 10

כאמור, שר הבריאות ליצמן הודיע מוקדם יותר לראש הממשלה נתניהו כי אם יתבצע חילול שבת בעבודות תשתית לרכבת בשבת הקרובה, הוא יתפטר ביום ראשון. "המשך הפיכת יום השבת ליום השיפוצים הלאומי של רכבת ישראל, מנוגד לסטטוס קוו, ומהווה פגיעה חמורה במסורת ישראל ובערך קדושת השבת", אמר ליצמן.

שר הרווחה חיים כץ אמר לאחר מכן כי "סיכמתי עם ליצמן שעבודות הרכבת בשבת הקרובה יבוצעו על ידי לא יהודים בלבד". ב"יהדות התורה" הכחישו בהתחלה כי הושגה פשרה, אבל כפי שצוין, בסופו של הדבר המשבר הקצר הגיע לסיומו.

ההתנגדות של ליצמן הגיעה על רקע עבודות שיקום מסילה בקטע שבין באר שבע לדימונה. מדובר בעבודות שצפויות להתבצע גם בשבת הקרובה, זאת לאחר שבוצעו גם במהלך השבתות האחרונות. העבודות המדוברות מבוצעות על ידי 20-30 עובדות, להם ניתן היתר מיוחד ממשרד הרווחה.

האישור שניתן על ידי שר הרווחה חיים כץ היא לעבודות באזור הדרום, זאת על מנת לאפשר העברת קרונות עם חומרים מסוכנים ביום ראשון. משמעות ביטול העבודות הוא העברת החומרים באמצעות משאיות, דבר שעשוי לגרום לסכנה לנהגים.