מקורות בעזה: דאע"ש מעורב בניסיון ההתנקשות במפקד מנגנוני הביטחון של חמאס

על פי גורמים ברצועה, תומכי המדינה האיסלאמית בעזה קשורים לפיצוץ רכבו של תאופיק אבו נעים, בו הוא נפצע קל-בינוני. עוד נאמר כי המודיעין המצרי מסייע לחמאס בחקירה. ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, התקשר לאבו נעים בבית החולים ודרש בשלומו

תוופיק אבו נעים, מפקד כוחות הביטחון בעזה שניצל מניסיון התנקשות
תוופיק אבו נעים, מפקד כוחות הביטחון בעזה שניצל מניסיון התנקשות | צילום: טוויטר

מקורות ברצועת עזה טוענית כי תומכים של הארגון דאע"ש מוערבים בניסיון ההתנקשות בתאופיק אבו נעים, מפקד מנגנוני הביטחון של חמאס, שהתרחש אתמול (שישי).

רכב הג'יפ של אבו נעים פוצץ סמוך למסגד נוציראת במרכז עזה והוא הועבר לבית החולים שיפא במצב קל-בינוני. עוד נאמר כי המודיעין המצרי מסייע לחמאס בחקירה. תחילה ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסאמעיל הנייה, האשים את ישראל בניסיון החיסול, אך כעת גורמים בעזה מפנים אצבע מאשימה כלפי המדינה האסלאמית.

>> כתבות נוספות באותו נושא:

הג'יפ ההרוס: תמונות מניסיון החיסול של ראש מנגנוני הביטחון של חמאס

עזה: ראש מנגנוני הביטחון של חמאס ניצל מניסיון התנקשות ברכבו

עוד נאמר על ידי הגורמים כי המודיעין המצרי מסייע לחמאס בחקירה. בנוסף, ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, התקשר לאבו נעים בבית החולים ודרש בשלומו של אבו נעים.

זירת ניסיון ההתנקשות באבו נעים בעזה
זירת ניסיון ההתנקשות באבו נעים בעזה | צילום: טוויטר

"ניסיון ההתנקשות הוא ניסיון פחדני שבוצע בידי אויבי העם הפלסטיני. זו פגיעה בביטחון עזה ויציבותה וכן באחדות הלאומית", הודיע חמאס. "צריך לרדוף אחרי הפושעים ולהכות ביד ברזל כל מי שחושב לפגוע בביטחון בעזה, מי שביצע את ניסיון ההתנקשות הוא אויב העם הפלסטיני ואויב הפיוס בניסיון לטרוף את הקלפים", הוסיפו בארגון.

פאוזי ברהום, דובר חמאס אמר: "העיתוי של ניסיון החיסול הוא ניסיון להרעיל את אווירת הפיוס. התגובה על ניסיון החיסול צריכה להיות ארגון המצב הביטחוני בעזה בהתאם להסכם הפיוס. אנחנו לא פוסלים שום דבר בכל הקשור לשאלה מי הגורם העומד מאחורי הפיצוץ".

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה מבקר את ראש מנגנוני הביטחון של חמאס בעזה תאופיק אבו נעים לאחר ניסיון ההתנקשות בו
ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה מבקר את ראש מנגנוני הביטחון של חמאס בעזה תאופיק אבו נעים לאחר ניסיון ההתנקשות בו | צילום: טוויטר

אשרף אבו אל-הול, סגן עורך עיתון אלאהראם המצרי, טען אחר הצהריים כי מאחורי ניסיון ההתנקשות עומדים פעילי דאע"ש ברצועת עזה או קבוצות סלפיות. אבו אל אל-הול ציין כי פעילי דאע"ש, אשר נרדפו לאחרונה ע"י אבו נעים, ביצעו את ניסיון ההתנקשות במטרה להעניש את אבו נעים. סגן העורך של "אלאהראם" הוסיף כי ישנן סיבות נוספות שמרמזות שדאע"ש עומד מאחורי ניסיון ההתנקשות הן הפיוס הקרב של תנועת חמאס על פתח וההתהדקות הקשרים בין חמאס למצרים.