הח"כים החרדים זועמים: "ההתייעצות על התאגיד - חילול שבת חסר תקדים"

במקביל למשבר עם כחלון, נדרש נתניהו לסוגיה נוספת. גפני, ליצמן ודרעי שוחחו עם ראש הממשלה ואנשיו, ותקפו את עיתוי הפגישה בין שרי הקואליציה על רקע עליית שידורי התאגיד. "מדובר בפגיעה חמורה בקדושת השבת ובשינוי לרעה מהסטטוס קוו הנהוג במשך השנים", אמר ליצמן. לדברי גפני, נתניהו אמר לו שהוא עצמו לא חילל שבת, והבטיח שהאירוע לא ישוב על עצמו

ח"כ משה גפני, יהדות התורה
ח"כ משה גפני, יהדות התורה | צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

כאב הראש החדש של נתניהו? שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, שניהם מיהדות התורה, זעמו הערב (שבת) על פגישת נתניהו עם בכירי הקואליציה במהלך השבת, בהם השרים לוין והנגבי ויו"ר הקואליציה כחלון, בנוגע לתאגיד.

"הפגישה הזו בנושא שאיננו פיקוח נפש בעיצומו של יום השבת חמור מאד וחסר תקדים ואיננו מתקבל על הדעת גם אם מדובר בהתייעצות לא רשמית", אמר ח"כ גפני. לדבריו, נתניהו אמר לו בתגובה שהגיעו אליו כמה שרים וכי הוא עצמו "אינו מחלל את השבת", כהגדרתו, והבטיח כי האירוע לא ישוב על עצמו.

 

>> לכתבות נוספות בנושא:

שטייניץ לחדשות 10 על רשות השידור: "מיזוג עם התאגיד נראה לי סביר"

יו"ר הקואליציה ביטן: "הגיעו מים עד נפש, סיכוי טוב שנלך לבחירות"

נתניהו נפגש עם עובדי רשות השידור: "הציעו לי למזג חלקים מהתאגיד ברשות"

 

 

שר הבריאות ליצמן
שר הבריאות ליצמן | צילום: חדשות 10

"נדהמתי לשמוע על פגישת ראש הממשלה נתניהו עם כמה משרי הממשלה שנערכה תוך חילול שבת", אמר ליצמן, "מדובר בפגיעה חמורה בקדושת השבת ובשינוי לרעה מהסטטוס קוו הנהוג במשך השנים שלא לקיים פעילות רשמית ממשלתית בימי שבת וחג. השבת הוא יום מנוחה לאומי ובמשך הדורות ידע עם ישראל לשמור על קדושת השבת ולמנוע את חילולה. אני מתכוון לשוחח עם רה"מ עוד הלילה בנושא ולבקש ממנו הבהרות".

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי שוחח עם עם נתניהו, ומחה על "החילול שבת שנגרם בעקבות הדיון", כהגדרתו.  ״לא מדובר בנושא שהוא פיקוח נפש. לא יתכן שתגרום לחילול שבת בפרהסיה ע״י הממשלה עצמה״, אמר דרעי. פרוש: "התנהלותו של נתניהו תוך חילול השבת עוברת כל גבול. כינוס של שרים בביתו ביום השבת זה חציית קו אדום. נתניהו מאבד את האימון שלנו בו, כאשר הוא מזלזל בכל הקדוש לנו".

ובתוך כך במערכת הפוליטית מגיבים למשבר הפוליטי שהיה נראה שהסתיים, אך התחדש שוב על רקע הכרזת נתניהו כי ייפעל לסגירת התאגיד בניגוד לסיכום עם כחלון. "ממשלה וראש ממשלה צריכים וחייבים לדון ולבחון מחדש כל נושא", כתבה שרת התרבות מירי רגב בעמוד הפייסבוק שלה.

"כך נעשה עם רשות השידור והמסקנה היא ברורה: דרושה רשות שידור משוקמת ולא בזבוז עשרות מיליוני שקלים על תאגיד מנופח המנוהל כמועדון סגור", הוסיפה, "אני מקווה שהאחריות הציבורית אצל השותפות הקואליציוניות תגבר על כל דבר אחר, שהן תכבדנה את ההסכם הקואליציוני ולא יכפו מערכת בחירות מיותרת על אזרחי ישראל".

ובסיעת מרצ הודיעו כי יגישו השבוע הצעת חוק לפיזור הכנסת. "נתניהו יכול להיזרק מבלפור לפי דין הבוחר או לפי דין בית המשפט", אמרה יו"ר המפלגה, ח"כ זהבה גלאון, "בגלל שהאפשרות השנייה הולכת ומתבררת כהרשעה ברורה, נתניהו מעדיף להמר על דין הבוחר. האחריות שלנו: לעשות משפט צדק גם בקלפי. די לשחיתות״.