הרבנים המתונים ביותר בציונות הדתית: "אסור לשרת בגדודים המעורבים בצה"ל"

פרסום ראשון • בצל דברי הרב לוינשטיין - "גילוי דעת" שפרסמו רבנים ורבניות הנחשבים מתונים קורא לחיילים וחיילות דתיים שלא לשרת בגדודי החי"ר המעורבים, בהם משרתים לוחמים ולוחמות זה לצד זה. בין החותמים הבולטים - ארגון "רבני בית הלל" והרב משה ליכטנשטיין

לוחמת בצה"ל
לוחמת בצה"ל | צילום: רויטרס

סערת הרב לוינשטיין: רבנים ורבניות הנחשבים מתונים בציונות הדתית פרסמו "גילוי דעת", לפיו אסור לחייל או חיילת דתיים לשרת בגדודי החי"ר המעורבים, שבהם משרתים גם לוחמים וגם לוחמות - כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 10.

מדובר בסוגייה חריפה הרבה יותר, על רקע מתינותם של הרבנים החתומים. מדובר בכאלו שרחוקים מאוד מדעתו של הרב לוינשטיין, שיצא באופן גורף נגד שירות נשים בצבא בכלל, ויש בהם גם כאלו שמעודדים שירות של בנות דתיות. בין היתר הם אוסרים בפירוש על החיילים לשרת בגדודים כמו קרקל, וכד'.

>> סערת הרב לוינשטיין - כתבות נוספות:

ליברמן נגד בנט: מגן על לוינשטיין - שהופך את ישראל לאיראן

ליברמן לוינשטיין: התפטר מתפקידך, או שנפסיק את ההכרה במכינה

ראש מכינת עלי: "כל מי שמשרת 3 שנים בצה"ל - הוא צדיק"

בין הרבנים החתומים: הרב סתו, ראש ארגון רבני "צהר". הרב ריסקין, רבה של אפרת וראש מוסדות "אור תורה סטון", והרב משה ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון, מאיר נהוראי, רב הקיבוץ "משואת יצחק" וראש רבני "בית הלל", והרב יעקב מידן, ראש ישיבת הר עציון, מיכל נגן, ראש מכינת "צה"לי", ועמיחי גורדין, ר"מ בישיבת "הר עציון".

הרב דוד סתיו
הרב דוד סתיו | צילום: חדשות 10

עוד חתמו על המכתב החריף הרבנים אוהד טהר-לב, ראש מדרשת 'לינדנבאום', אילעי עופרן, אמנון בזק, ר"מ בישיבת "הר עציון", אסתי רוזנברג, ראש בית המדרש לנשים ב"במגדל עז", ברוך גיגי, ראש ישיבת "הר עציון", חיים נבון, רב במדרשת "לינדנבאום", יהודה גלעד, ראש ישיבת מעלה גלבוע.

בין היתר נכתב במכתב, "אנו קוראים למפקדי צה"ל לגלות רגישות כלפי הציבור הדתי ולאפשר לו לשמור על ערכיו ואמונותיו מבלי שיצטרך להסתגר בגטו משלו בתוך הצבא". יש לציין שמדובר ברבנים ורבניות שתומכים בשירות נשים בצה"ל - אך עם זאת מתנגדים לפקודה החדשה של שילובן במערך הלוחם.

"ברוב היחידות העורפיות השירות המשותף לבנים ובנות אינו כולל פעילות פיזית משותפת ואינו כולל מגורים ואורח חיים משותפים", כתבו, "לכן איננו רואים בעיה הלכתית ברובן המכריע של מסגרות אלו. לעומת זאת ישנן בצבא מספר יחידות קרביות כדוגמת גדודי הבט"ש המעורבים, קרקל, אריות הירדן וכיו"ב, שטרם מצאנו פתרונות כיצד ניתן ליישם שם את ההפרדה הנדרשת, ולכן כיום אסור לשרת בהן".

ובתוך כך מקורבים ליברמן אמרו היום לחדשות 10 בעקבות מכתבו, כי הוא לא רוצה לסגור את מכינת עלי. לדבריהם, הוא רוצה שלווינשטיין יתפטר מתפקידו והוא קורא גם לבנט להתאחד איתו בקריאה להתפטרות לוינשטיין. ליברמן מצפה שההתפטרות תקרה בשבועות הקרובים.