נתניהו וכחלון סיכמו: ועדה תבחן את עתיד התאגיד

בצל הצעת החוק לביטול תאגיד השידור, סיכמו שר האוצר ורה"מ על הקמת ועדה שתורכב בין השאר ממנכ"לי משרד האוצר, משרד התקשורת וראש אגף התקציבים באוצר. מקורב לרה"מ: "לא יסגרו את התאגיד במקרה שבו משה כחלון יתנגד"

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון
ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון | צילום: רויטרס

המאבק על סגירת התאגיד ממשיך. לאור קביעתו של שר האוצר, משה כחלון, שתקציב השידור הציבורי לא יחרוג מסך ההוצאה התקציבית המתוכננת, החליטו היום (רביעי) נתניהו וכחלון להקים צוות מיוחד שיבחן את עתיד התאגיד.

מדובר בצוות משותף של משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומשרד התקשורת. הצוות יגיש המלצותיו לראש הממשלה ושר האוצר בתקופה של עד שלושה שבועות. במסגרת בדיקת הוועדה, תיבחנה חלופות שונות לשידור הציבורי, זאת במסגרת ההוצאה התקציבית.

החברים בצוות יהיו מנכ"לי המשרדים, ראש הסגל של ראש הממשלה יואב הורוביץ וראש אגף התקציבים באוצר אמיר לוי. יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה בתגובה כי "נתניהו קובר קבורת חמור את השידור הציבורי ואת התקשורת החופשית".

 

לכתבות נוספות בנושא

>> "אנליסט": ביקור בתאגיד השידור שמתנדנד בין חיים למוות

>> בדרך לסגירת התאגיד? נתניהו יוביל את המהלך

>> דיון בוועדת הכלכלה על תאגיד השידור: "מעשה ציני ונכלולי"

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון בטקס חתימה על בניית יחידות דיור חדשות באשקלון
ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון בטקס חתימה על בניית יחידות דיור חדשות באשקלון | צילום: רויטרס

המשמעות היא שהצעת החוק לסגירת התאגיד, שצפויה הייתה להתקבל ביום ראשון הקרוב, לא תועלה בינתיים להצבעה. מקורב לראש הממשלה הבהיר כי "לא נסגור את התאגיד במקרה שבו כחלון ימשיך להתנגד. הסוגיה הזו לא תוביל בסופו של דבר לעימות".

מוקדם יותר, הנחה מבקר המדינה, יוסף שפירא, את יחידות הביקורת להתחיל באיסוף חומרים בנושא יישום רפורמות בתחום השידור הציבורי, זאת לקראת ביקורת בנושא זה. ממשרד המבקר נמסר כי הוא קיבל את ההחלטה בהתאם למדיניותו "לבצע ביקורת בזמן אמת לנוכח ההיקפים הכספיים הכרוכים בנושא, גורלם של מאות עובדים והחשיבות הציבורית הנודעת לעניין".

מוקדם יותר היום התקיים דיון סוער בוועדת הכלכלה של הכנסת סביב הצעת החוק לסגירת תאגיד השידור הציבורי. יו"ר הוועדה איתן כבל תקף את התנהלות ראש הממשלה: "ראיתי שטיקים ותרגילים מסריחים, נשבע לכם שדבר כזה עוד לא ראיתי. מעשה כל כך ציני, כל כך נכלולי ואופורטוניסטי".

סגנית ראש אגף התקציבים באוצר העריכה בדיון כי תוכנית נתניהו לביטול התאגיד תעלה למדינה 370 מיליון שקלים מדי שנה. בכך, היא סותרת את טענותיו של יו"ר הקואליציה ביטן לפיהן מלחמת נתניהו בתאגיד מונעת מנימוקים כלכליים בלבד.

מנהל התאגיד גיל עומר שמט גם את הטיעון הטכני בכך שהציג מסמכים לפיהם תאגיד השידור מוכן לעלות לשידור בעוד חודשיים - ב-1 לינואר. "אין עוד כלי תקשורת בישראל שהוא כל כך מגוון בדעות ובייצוג של האוכלוסייה", אמר עומר.