כוננות מוגברת בירושלים: תשעה נעצרו בשל הפרת הכללים במקום

שוטרים גלויים וסמויים ינסו למנוע פרובקציות בעיר העתיקה, זאת בעקבות הצפי למבקרים רבים במהלך חול המועד. בנוסף, מאות שוטרים יתגברו את האבטחה ברחבי עיר הבירה. כ-800 איש עלו, מתוכם כ-650 תיירים

כיפת הסלע בהר הבית
כיפת הסלע בהר הבית | צילום: רויטרס

עימותים בין אנשי הוואקף לעולי הרגל היהודים (קרדיט לסרטון: ארנון סגל)

 

כ-800 בני אדם הגיעו היום (ראשון) להר הבית, על מנת לעלות להר הבית, מתוכם כ-650 תיירים. בשל המצב הנפיץ, יוצבו היום בשטח שוטרים גלויים וסמויים, על מנת למנוע פרובוקציות. במקום נרשמו מספר עימותים בין אנשי הוואקף, העולים וכוחות הביטחון.

תשעה בני אדם הוצאו מהמתחם על ידי כוחות הביטחון, שלושה מהם קטינים, בשל הפרות כללי הביקור במקום. על פי הפרסומים, צפויים להיכנס יהודים להר בין השעות 7:30-11:00 בבוקר, ובנוסף, בין 13:30 ל-14:30. מאות שוטרים צפויים גם לתגבר את הבירה כולה, זאת לאור המצב הביטחוני המתוח.

שוטרי מג
שוטרי מג"ב בעיר העתיקה בירושלים | צילום: רויטרס

לידי חדשות 10 הגיע לפני כעשרה ימים תיעוד של חתונה שנערכה באופן חשאי בהר הבית, אחד האתרים הרגישים ביותר מבחינה בטחונית בישראל, ובמזרח התיכון בכלל - אירוע יוצא דופן שמעורר כעס רב אצל הפלסטינים.

אתר ynet פרסם את הידיעה לפיה מכון "המקדש", שמטרתו להקים את בית המקדש השלישי, טען שחיתן את זוג היהודים על ההר לפני מספר ימים.

 

לכתבות נוספות >>

חשש מפיגועים והפרות סדר בהר הבית: כוחות גדולים הוצבו בירושלים

אבו מאזן: "ישראל מבצעת פרובוקציות על בסיס יומי בהר הבית"

על פי הדיווח, בני הזוג נפגשו עם הרב חיים ריצ'מן, מנהל הפעילות הבינלאומית של המכון, וזה נועד איתם בעיר העתיקה. את ההכנות לחתונה ואת השלבים הראשונים עשו בני הזוג מחוץ למתחם, ואז נכנסו עם הרב לתוכו ובנוכחות שני עדים קידש החתן את הכלה בטבעת. בני הזוג הצליחו להסתיר את הטקס מעיניהם של אנשי הוואקף והמשטרה הישראלית.

רק לאחר כמה ימים מכון המקדש פירסם את דבר החתונה ובירך את בני הזוג על נישואיהם בהר הקודש. "צר מאוד שמעשה יהודי כזה" כתבו אנשי המכון, הפך לנדיר בגלל מדיניות אפלייה בלתי חוקית של הרשויות בהר הבית.