מנכ"ל בצלם: "ההסתה הגבירה הילוך בעקבות מהלכים של הממשלה"

חגי אלעד התייחס בתוכנית הבוקר של אורלי וגיא לדלקה שרפצה במשרדי בצלם. "ההסתה שקיימת פה הגבירה הילוך בשבועות האחרונים". מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, הוסיף: "ההצתה במשרדי בצלם הוא נסיון פיגוע שבנס לא עלה בחיי אדם"

שריפה במשרדי בצלם
שריפה במשרדי בצלם | צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים

חוקרי משטרה וחוקרי שריפה ימשיכו לחקור הבוקר (שני) האם משרדי בצלם שבשכונת תלפיות בירושלים הוצתו במכוון.

השריפה במשרדי הארגון פרצה בזמן שהם היו נעולים. כוחות כיבוי האש שהגיעו למקום חילצו לכודים כאשר אדם אחד פונה לבית החולים שערי צדק במצב קל.

מנכ"ל בצלם, חגי אלעד, אמר לתוכנית הבוקר של אורלי וגיא כי "נחכה שהחקירה תסתיים ואז נדע מה קרה. מציאות ההסתה שקיימת פה הגבירה הילוך בשבועות האחרונים. החל מקמפיין "השתולים" של "אם תרצו" ועד מהלכים שהממשלה מובילה".

מבצלם הוסיפו: "בשעה שפרצה השריפה לא היה איש במשרדי בצלם, אולם מכבי האש פינו לכודים מקומות עליונות בבנין, שאינם עובדי בצלם. למרבה המזל איש לא נפגע. אנחנו ממתינים עדיין לממצאי חוקרי כיבוי האש, אולם אם יתברר שאכן מדובר בהצתה מכוונת, הרי שאי אפשר לראות אותה במנותק מגל ההתקפות וההכפשות נגד ארגוני זכויות האדם. מובן שהנזק למשרדנו לא ימנע מאיתנו להמשיך בעבודתנו לתיעוד עוולות הכיבוש וחשיפתן".

מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר, הוסיף: "ההצתה במשרדי בצלם הוא נסיון פיגוע שבנס לא עלה בחיי אדם ואחראים לו שרי הממשלה ובראשם נתניהו. כשהממשלה מסמנת ארגוני שמאל, יש מי שמגיב ופוגע במטרה. דמם של כל מי שמתנגד לממשלה הותר והרצח הפוליטי הבא קרוב מתמיד. על הממשלה להפסיק את מסע בה ההסתה נגד השמאל ולהורות למשטרת ישראל לאבטח עמותות וארגוני שמאל מפני נסיונות לפגוע בהם".