הותר לפרסום: נעצרו חשודים בפיגוע ההצתה בכפר דומא

בימים האחרונים נעצרו לחקירה על-ידי גורמי הביטחון צעירים החשודים בהשתייכות להתארגנות טרור יהודית ובביצוע פיגועי טרור. על ההתפתחות בפרשיה הבטחונית פורסם לראשונה בחדשות 10

ריהאם עלי וסעד דוואבשה שנספו בפיגוע ההצתה בדומא
ריהאם, עלי וסעד דוואבשה שנספו בפיגוע ההצתה בדומא | צילום: רויטרס

הותר לפרסום: בימים האחרונים נעצרו לחקירה על-ידי גורמי הביטחון צעירים החשודים בהשתייכות להתארגנות טרור יהודית ובביצוע פיגועי טרור. במסגרת חקירות אלה נבדקים חשדות קונקרטיים סביב הפיגוע הקשה שאירע בכפר דומא.

אחמד דוואבשה דיבר לראשונה אחרי הפיגוע: "איפה אמא שלי?"

שבוע לאחר הפיגוע: אביו של התינוק שנרצח בכפר דומא מת מפצעיו

יעלון: "מעריכים כי אנו יודעים מי האחראים לפיגוע בדומא, חלקם עצורים"

על ההתפתחות המשמעותית בחקירה פורסם לראשונה בחדשות 10. נציין כי בדרך כלל כאשר השב"כ מבצע מעצרים כאלה, יש לו חשד מבוסס. כעת הוא יצטרך לתרגם את החשד לכדי כתבי אישום. גיבוש כתבי האישום, אם וכאשר, יקח זמן, זאת מכיוון שהנחקרים מתורגלים בהתמודדות עם חוקרי השב"כ.

בפיגוע נהרג תינוק פלסטיני כבן שנה וחצי נהרג הלילה ושני הוריו לאחר שיהודים נכנסו אל הכפר והציתו שני בתים על יושביהם. האירוע התרחש באזור השעה 02:00. הוריו של התינוק התעוררו משנתם בעקבות השריפה וניסו להבריח מהבית את שני ילדיהם, אך לא הצליחו להצילו. לאחר מכן ההורים הובהלו לבית חולים, שם נקבע מותם.

ראש הממשלה הפלסטיני בבית שהוצת בדומא
ראש הממשלה הפלסטיני בבית שהוצת בדומא | צילום: רויטרס

מלבד ההצתה, ריססו המפגעים כתובות "נקמה" ו"יחי המלך המשיח" על קירות הבתים שהוצתו. מדובר צה"ל נמסר בתגובה לאירוע כי "צה"ל רואה בפעולה זאת פעילות טרור ומגנה בתוקף כל פעילות טרור באזור יהודה ושומרון, לרבות טרור יהודי. צה"ל וגופי הביטחון ימשיכו לפעול למען שמירת הסדר והביטחון באזור יהודה ושומרון".

עו"ד חי הבר, המייצג את הנאשמים מטעם ארגון חוננו: "לאחר 8 ימים בהם מרשי מצוי עצור מבלי שראה את עורך דינו או את בני משפחתו, ואף שופט, הותר לציבור לדעת כי במדינה המתיימרת להיות דמוקרטית ניתן הלכה למעשה "להעלים" אנשים מבלי שאף גורם יוכל לבקר את פעילות גורמי החקירה. אני סבור כי ככל שהתמונה תתבהר ניתן יהיה להבין כי הודעות של רשויות החקירה בדבר התקדמות בחקירה כזו או אחרת הן חסרות אחיזה במציאות".

עו"ד עדי קידר, המייצג חלק מן העצורים להתרת הפרסום, הוסיף: "אין לנו אפשרות להתייחס עניינית לחשדות והראיות שיש או אין כנגד החשודים. מה שכן ניתן להגיד בצורה ברורה ומדוייקת, הוא שבמהלך השבוע האחרון, מדינת ישראל באמצעות כל ראשי רשויות אכיפת החוק, שב"כ משטרה, פרקליטות וגם בתי המשפט, עשו יד אחת, ובמהלך כל השבוע הזה נעשו הפרות חוק והפרת זכויות אדם מהמדרגה הראשונה, והכשירו כל שרץ אפשרי כדי לאפשר את החקירה הזו. ברגע שיוסר צו איסור הפרסום באופן מלא, ולא משנה מה יהיו תוצאות החקירה, התמונה שהציבור יראה היא תמונה מדאיגה מאוד לגבי רשויות אכיפת החוק ומערכת המשפט".

זירת פיגוע ההצתה בכפר דומא בו נהרג תינוק בן כשנה וחצי
זירת פיגוע ההצתה בכפר דומא בו נהרג תינוק בן כשנה וחצי | צילום: רויטרס

ראש האופוזיציה, חיים הרצוג, אמר: "הרצח הנורא של משפחת דוואבשה הוא פשע מחריד שרודף אותנו כעם וכחברה. מי שביצע אותו חתר במודע תחת אושיות המדינה ויש למצות איתו את מלוא חומרת הדין, אנחנו צריכים לעמוד כחומה בצורה מול טרור מכל סוג שהוא ולמגר אותו".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, התראיין לרשת "מען" הפלסטינית, והכחיש את הפרסומים הפלסטיניים כי נשלחה למשפחת דוואבשה חשבונית על סך 1.9 מיליון שקלים בגין הטיפול הרפואי באחמד דוואבשה, בן המשפחה שנפצע באירוע.

"ישראל תישא בעלויות הטיפול הרפואי של אחמד דואבשה", אמר האלוף מרדכי לרשת הפלסטינית, "ממשלת ישראל הציגה באופן רשמי בפני בני משפחת דוואבשה כי תישא בכלל עלויות הטיפול בילד, המסתכמות בכ-800 אלף שקלים".