הקצין שנפצע בפיגוע: "הבנתי שזה מחבל ויריתי"

כוח צה"ל שהוקפץ לשומרון לאחר הפיגוע בכפר דומא שימש מטרה למחבל שביצע את הדריסה בכביש 60. שני לוחמים נפצעו באורח קשה ואחר נפצע קל. הלוחמים השיבו אש לעבר המחבל שנפצע אנושות. מפקד האוגדה שיבח את הלוחמים: "הכוח הגיב כראוי ובמהירות"

מפקד אוגדת איו"ש בזירת פיגוע הדריסה בסמוך לכפר סינג'יל שבבנימין | צילום: רויטרס

הלוחמים נפצעו כשאבטחו את הציר: שלושה חיילי צה"ל נפצעו בפיגוע הדריסה שאירע בצהריים (חמישי) בכביש 60, סמוך לשילה - כך הותר לפרסום. מצבם של שניים מהם קשה, השלישי נפצע באורח קל. הודעה נמסרה למשפחותיהם. הלוחמים היו חלק מכוח שהוקפץ לגזרה לאחר הפיגוע בכפר דומא, שבו נרצח התינוק הפלסטיני עלי דוואבשה ונפצעו אנושות הוריו ואחיו.

הכוח שנפגע כלל ארבעה לוחמים, וככל הנראה לפחות אחד מהשלושה שנפצעו הספיק לירות לעבר המחבל. החייל שלא נפגע ירה אף הוא לעבר הרכב ופגע במחבל. רכבו של המחבל הדורס התהפך והוא נפצע אנושות.

"ממש לפני שהרכב מגיע אליי הוא מבצע פנייה חדה ופוגע בי ובשני חיילים שלי", סיפר סגן דניאל אלבז שנפצע באורח קל בפיגוע הדריסה, ממיטתו בבית החולים בילינסון. הקצין הצעיר לא השתהה והגיב מיד: "אני מבין שזה פיגוע, מזהה את המחבל רוצה לצאת מהרכב, יורה ומנטרל את האירוע".

מחקירה ראשונית עלה כי הרכב הגיע מכיוון ירושלים. באזור הצומת הוא הבחין בקבוצת הישראלים שעומדים בצד הכביש, ביצע פרסה, נסע לעברם ודרס אותם. על הרכב נמצאה לוחית רישוי ישראלית, אולם ההערכה הראשונית היא שמדובר ברכב גנוב או רכב פלסטיני שהוסווה כישראלי.

צפו בלוחם משחזר:

[brightcove_iframe video_id='ch10archive_soldier060815_1800' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_d8x585pc' duration='34'']

צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית
צילום: דובר צה"ל

אחד משני הלוחמים שנפצעו קשה פונה במסוק של צה"ל למחלקת הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ופצוע קשה נוסף הועבר לבית החולים באמבולנס של מד"א. לא נשקפת סכנה לחייהם. הפצוע קל פונה באמבולנס לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

לצד הכוחות שהוקפצו לאזור, לזירת הפיגוע הגיע גם מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ליאור כרמלי, שנכנס רק אתמול רשמית לתפקידו. "מממצאי התחקיר הראשוני שנערך בשטח, עולה כי הכוח הצבאי שהוצב במקום בתגבור צירים, הגיב כראוי ובמהירות לנטרול המחבל", אמר כרמלי.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, הוסיף: "המאבק בטרור הפלסטיני דורש מאיתנו נחישות ויד ברזל כלפי המחבלים ושולחיהם. אין בכוונתנו להרפות במאבק הזה, ואנו מפעילים את מיטב האנשים והיכולות כדי למנוע פיגועים נגד אזרחי ישראל. מול הטרור נלחמים באפס סובלנות, וכך אנו עושים. 'פיגועי האווירה' המבוצעים על ידי בודדים, כמו גם פיגועי ארגוני הטרור, מהווים אתגר לכוחות הביטחון, אשר ברוב המקרים מצליחים לסכל מבעוד מועד ניסיונות לפגוע ביהודים רק משום היותם יהודים".