במערכת הביטחון בודקים: האם חוליית טרור חדשה פועלת בשומרון?

בעוד בחמאס מברכים על רצף הפיגועים וקוראים להמשך ה"אינתיפאדה", בשב"כ יבדקו האם קיים קשר בין שלושת פיגועי הירי האחרונים, כשהערכה היא כי הפיגוע בבנימין בוצע על ידי חולייה מיומנת. גורמים במערכת הביטחון מודים: "זה גל טרור"

כוחות בטחון בשער הפרחים בירושלים נערכים לקראת יום הנכבה
כוחות בטחון בשער הפרחים בירושלים נערכים לקראת יום הנכבה | צילום: רויטרס

חוסר אונים במערכת הביטחון בשל גל פיגועי הטרור. הפיגוע אמש סמוך להתנחלות שבות רחל, שגבה את חייו של מלאכי רוזנפלד בן ה-26, הוא השישי במספר ב-11 היממות האחרונות וגם במערכת הביטחון כבר מודים בפה מלא כי מדובר בגל טרור שהולך ומתרחב.

בעוד בחמאס מברכים על רצף הפיגועים שהביאו למותם של שני ישראלים ועוד שישה פצועים וקוראים להמשיך ב"אינתיפאדה" שתפסה תאוצה עם תחילת חודש הרמדאן- במערכת הביטחון בישראל משקיעים מאמצים רבים בניסיון להתמודד עם תופעות ה"מחבלים הבודדים", זאת למרות שהפיגוע אמש בשומרון בוצע ככל הנראה על ידי חוליה מיומנת.

>> הפצוע מהפיגוע שיחזר: "רגעים קשים של חוסר אונים"

גם הקשר בין שלושת פיגועי הירי האחרונים ייבדק על ידי השב"כ כשהמטרה היא לבדוק האם ישנו קשר בין שלושת פיגועי הירי האחרונים שבוצעו. בנוסף עלה החשד כי באזור השומרון פועלת לאחרונה חוליית טרור חדשה, אותה השב"כ לא מכיר ולגביה אין מידע מודיעיני. הערב גם לקח החמאס אחריות על הפיגוע בבנימין ושיבח את מבצעיו.

חיילי משמר הגבול בשער שכם, לאחר פיגוע דקירה שם
חיילי משמר הגבול בשער שכם, לאחר פיגוע דקירה שם | צילום: רויטרס

בנוסף, במשטרת ירושלים נערכים להפרות סדר בבירה במהלך הימים הקרובים, כאשר חשש רציני קיים מיום השנה לרצח הנער מוחמד אבו חדיר שיחול מחרתיים והחשש כי יהיו ניסיונות נוספים לבצע פיגועים סביב אותו יום.

משפחת אבו חדיר ניסתה להרגיע את הרוחות לקראת אזכרתו של מוחמד וביקשה מכל מי שמתכוון להגיע לשמור על הסדר למען זכרו. למרות זאת בישראלים נערכים בכוחות מתוגברים גם ליום שאחרי ומעריכים כי גל הפיגועים ורצף הניסיונות לפגוע באזרחים יהודים - יימשך.

הבוקר האשים שר הביטחון משה יעלון את הרשות הפלסטינית בגל הפיגועים ואמר כי היא מנצלת את חודש הרמדאן בכדי להסית נגד ישראל.

משפחתו של מוחמד אבו חדיר בבית המשפט
משפחתו של מוחמד אבו חדיר בבית המשפט | צילום: רויטרס

גורמים בצה"ל התייחסו לפיגועי הדקירה האחרונים והודו כי אותם אירועים יאלצו את ישראל לשנות את הרגלי החשיבה והשמירה באזורים המסוכנים.

הערב נורה צעיר פלסטיני ונפצע בינוני לאחר שהסתער לעבר מחסום קלנדיה שבין רמאללה לירושלים. מבדיקה ראשונית של כוחות הביטחון עלה כי הצעיר לא היה חמוש ככל אך גורמים במשטרה מסרו כי הערכה היא שהאירועים האחרונים משפיעים על שיקול הדעת בפתיחה באש מחשש למפגעים יחידים נוספים, מה שעלול לגרום לפגיעה גם בחפים מפשע.